Kan je opgepakt worden door dingen te downloaden van thepirate bay als je provider ze blokkeert?

Want via via kom ik er makkelijk in en ik denk dat zoveel mensen dit doen, Ik vraag dit omdat ik niet in de gevangenis wil gegooid worden voor een spel van een paar euro.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha in de gevangenis ga je hiervoor niet gegooid worden en een boete ga je ook niet krijgen. Het is wel illegaal maar zoveel mensen over de hele wereld doet dit elke seconde worden er weer honderden (waarschijnlijk zelfs duizenden) films/games/muziek gedownload illegaal dat dit eigenlijk niet te bestrijden is.

Antwoorden (6)

Nee, niet zolang je het voor privegebruik houdt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Downloaden is namelijk niet illegaal, het verspreiden en faciliteren van downloadmogelijkheden is dat wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee want alhoewel jij in theorie wel strafbaar bent in de praktijk zitten ze alleen uploaders en hosters achterna en niet downloaders. Ze willen de grote visjes pakken en ze hebben de tijd niet voor andere zaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je met via via bedoeld dat je illegaal inbreekt in andermans netwerk dan zou je met wat fantasie strafbaar kunnen zijn. Zie artikel 138a Wetboek van Strafrecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik download gewoon via ons internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan lijkt me dat geen probleem.
Als je iets gedownload hebt, stel je het daarna met bijv. uTorrent automatisch voor upload beschikbaar, en dàt is wel strafbaar. Het beste is om het bestand direct na het downloaden naar een ander map te verplaatsen zodat anderen het niet van jouw pc kunnen uploaden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
The Pirate Bay gebruikt BitTorrent. Dan upload en download je allebei automatisch. Illegaal verspreide bestanden downloaden is in Nederland vooralsnog legaal, maar uploaden niet. Zomaar opgepakt worden kan niet. Dan moet je zelf heel veel torrents op heel veel sites in het Nederlands uploaden. Maak je maar geen zorgen, zolang je geen torrents zelf maakt is er niets aan de hand.