In mijn email box vond ik een mailtje dat begon met: Your email has won 1.000.000,00 GBP in the British MICROSOFT COMPANY Promo. Wat te doen?

Ik ben er eigenlijk wel voor 123 % zeker van, dat dit fake is. Mag ik het bericht openen , of moet ik het ongelezen in de prullenmand kieperen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je geeft het zelf al aan met 123% zeker te zijn.
Mijn advies is gelijk verwijderen zonder open te maken,
want wat ze nodig hebben zijn nieuwsgierige mensen.
Zo hou je je computer schoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Direct weggooien en markeren als spam als je de afzender niet kent of als je niet zelf aan een dergelijke actie hebt meegedaan.

Anders op onderzoek gaan naar de afzender of naam, alvorens te openen.

Ikzelf kieper deze mails direct in de prullenmand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weg ermee, heb ik ook gehad, ik heb op adres gezocht en kwam bij site's die dat adres gebruiken om geld te kloppen! Ga maar eens googlen! Dan kom je er snel achter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles wat met buitenlandse taal binnenkomt buiten vrienden die bijvoorbeeld geen Nederlands kunnen. Is hoogst waarschijnlijk Spam, En dus weggooien. Vaak kan je het wel gewoon openenen....Maar word je naar iets van een Viagra of Gok site doorgelinkt. Je woont hier in Nederland.....Met dit soort bedragen mogen ze echt wel even de moeite nemen om het even persoonlijk voor je te vertalen!!!!! toch ?
11 jaar geleden
Dat zijn zogenaamde '419' mailtjes van een Nigeriaanse oplichtingsbende.

Hier moet je absoluut niet op in gaan, anders gaat het je geld kosten. Het beste is om het mailtje niet te openen, anders blijven ze je bestoken met emails.

Hierbij nog wat linkjes naar deze vorm van fraude.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nigeriaanse_oplichting

http://fraudwatchers.org/forums/archive/index.php/t-3557.html

http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1334105003
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens naar http://mxtoolbox.com/EmailHeaders.aspx en kopieer de header-source van de e-mail naar dat tekstveld.
Kopieer dan de bron naar een tekstbestand en sla die op.
Je kan via die link die ik eerder gaf zonodig de IP-adressen blokkeren zodat je nooit meer dit soort mailtjes van dit IP-adres krijgt.