Hoe kan ik mijn verouderde wachtwoord bij hotmail resetten?

Ik ben mijn wachtwoord niet vergeten. Mijn wachtwoord is alleen verouderd. Die bestaat uit 6 kleine letters. Die schijnt niet meer aan de normen te voldoen. Ik las, dat het wachtwoord moet bestaan uit tenminste 8 tekens, waarvan tenminste 2 hoofdletters, 2 kleine letters en 2 cijfers. Tot voor kort kon ik in hotmail komen, omdat ik steeds automatisch ingelogd werd. Nu moet ik mij opnieuw aanmelden, maar met mijn zesletterig wachtwoord lukt dat niet meer. Een vriend van mij heeft het ook geprobeerd, maar het lukte hem niet, hoewel hij handig is met computers en zelf ook hotmail heeft. Zelfs iemand van een electrospeciaalzaak heeft het geprobeerd, maar ook hem lukte het niet. Ik kom dus niet in mijn hotmail. Ik heb niet om een ander wachtwoord gevraagd, maar ik ben daartoe gedwongen.
Kan iemand mij in eenvoudige bewoordingen uitleggen wat ik moet doen? En dan graag stapsgewijs. Ik heb geen verstand van computers en weinig van internet.

11 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Antwoorden (2)

Ga naar www.hotmail.com en klik onder de invoervelden op "heb je geen toegang tot je account?"

Daarna vul je je e-mail adres in, en in de onderste balk de tekens die erboven staan, (beveiliging).

Als je dit hebt gedaan en door gaat dan kun je kiezen tussen:

1 Code verzenden naar mijn telefoon (maar dan moet je wel ooit je telefoonnummer hebben ingegeven bij hotmail)

of

2 Beveiligingsvraag. (dit is een vraag die vooral eerder bij de oudere accounts al gebruikt werd, dan moest je bijv de achternaam van je moeder invullen.(ik noem maar een voorbeeld))

Als je de beveiligingsvraag goed hebt kan je je wachtwoord resetten, of te wel, een nieuwe aanmaken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
corzijlstra
11 jaar geleden
Bij "wachtwoord opnieuw instellen" zijn 2 opties genoemd:
o Link e-mailen om het wachtwoord opnieuw in te stellen;
o Code verzenden naar mijn telefoon.
Ik heb aangevinkt, dat ik geen van deze opties kan gebruiken. Toen moest ik een vragenlijst invullen. Gevraagd werd naar de naam van mijn favoriete huisdier. Die kon ik niet invullen, omdat ik nooit een huisdier heb gehad. Wel kon ik invullen aan welke contact e-mailadressen ik onlangs een e-mailheb gestuurd (4) en onderwerpen van onlangs verzonden e-mails (4). Toen ik de lijst heb ingevuld, met ook o.m. naam en geboortedatum, drukte ik op verzenden. Toen kreeg ik de volgende mededeling: "Microsoft account. Deze site is tijdelijk niet beschikbaar. Deze site is wegens onderhoud tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw". Ik vind dit het toppunt van klantonvriendelijkheid. Ten eerste vind ik, dat men ten aller tijde een wachtwoord moet kunnen wijzigen. Ten tweede vind ik het onaanvaardbaar, dat ik de mededeling pas te zien krijg nadat ik de vragenlijst heb ingevuld.
Wat moet ik doen?
Hotmail heeft de beleidswijziging lang van te voren aangekondigd en je daar vaak aan herinnerd.
Hotmail is een gratis dienst en bij het akkoord gaan met de voorwaarden (die niemand leest) heb je er ook toe ingestemd dat de beleidsregels betreffende het wachtwoord door hen gewijzigd mogen worden.
Ik denk dat je de functionaliteit voor het resetten van een wachtwoord moet gebruiken en dan een nieuw wachtwoord moet kiezen welke wél voldoet aan de nieuwe regels.

Microsoft is vaak in het nieuws geweest door "te makkelijk te kraken accounts"
Dat u niet vrijwillig meewerkt tot het verbeteren van de beveiliging kan Microsoft (eigenaar van Hotmail) er toe bewegen om uw account te blokkeren tot dat u voldoet aan de nieuwe veiligheidseisen.

Ga er maar uit dat u op steeds meer plaatsen gedwongen zal gaan worden om afscheid te gaan nemen van uw 6 letterig wachtwoord zonder cijfers, hoofdletters en leestekens.

Het kraken van een wachtwoord als die van u zou maximaal 5 minuten duren voor een ervaren hacker.

Dat uw kennissen die er meer van zouden weten dit niet weten verbaast mij.

In paragraaf 1.4 van de Services agreement waarmee u akkoord bent gegaan staat duidelijk uitgelegd dat zij het beleid altijd mogen wijzigen.