Hoe maak je eigenlijk iets op je website zodat anderen accounts kunnen maken en in kunnen loggen op je site? (wel me notepad++, want daar werk ik mee)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Dat kan met behulp van PHP, je moet er wel kennis van hebben als je het wilt maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het makkelijkst is waarschijnlijk in een bestaand content management systeem (cms) te installeren op je server. Daar zitten vaak gebruikersregistratiesystemen bij.

Zelf schrijven is natuurlijk ook mogelijk:
Bijvoorbeeld:

1) maak een formulier waarin je naam, eventueel loginnaam email en wachtwoord vraagt,
2) schrijf de informatie in een tijdelijk bestand weg, en
3) stuur een verificatie-email
4) als de gebruiker de link in de email aanklikt wordt
5) de informatie in je userdatabase toegevoegd.

Het risico van 'zelf knutselen' is dat de beveiliging van dit soort gegevens geen makkie is, net zo min als het robuust (foutbestendig) programmeren er van.

Ik zou zelf voor de eerste optie gaan, tenzij je zin hebt in een leuke php-programmeeroefening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, maar waar vind ik dan een goed cms en hoe koppel ik hem aan mijn website?