Hoe kan ik het probleem met mijn nieuwsgroepen snelheid/verbinding oplossen?

Ik download met Grabit van de nieuwsservers van news.tweaknews.nl dit gaat 9/10 keer goed tot op eens de snelheid begint te dalen en te pieken, dus nooit op topsnelheid maar dan af en toe weer 500 kB/s. Dit is soms ook zomaar weer goed en download ik met volledige snelheid.

-lager aantal poorten ingesteld
-andere poort geprobeerd
-router herstart
-grabit hertstart
-andere NZB geprobeert (van andere binarie)
-de news.tweaknews.nl downloadtest gedaan (hoewel dat gewoon een webdownload is dus niet veelzeggend volgens mij.

0 effect.

Wie heeft er nog een handige tip, anders ga ik tweaknews eens mailen. Met webspeedtests haal ik altijd de max van mijn verbinding (kabel van Ziggo).

Toegevoegd na 6 minuten:
De aparte threads beginnen met downloaden stoppen dan verbreken en beginnen weer contact te leggen, dit zorgt ervoor dat er constant threads niet lopen (vaak allemaal even niet).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

dat zelfde probleem heb ik vandaag ook zelf gehad. het zal wel aan tweaknews zelf liggen zal morgen wel verholpen zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
at zelfde probleem heb ik vandaag ook zelf gehad :P ik heb ook alles geprobeerd ben blij dat ik niet alleen ben en dat het niet an mij ligt. het zal wel aan tweaknews of ziggo zelf liggen zal morgen wel verholpen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammere is dat het niet de eerste keer is dat ik dit meemaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee weet ik dat gebeurt regelmatig. nu ben ik zelf ook bezig met downloaden met 7 mb/s dus het gaat nu weer redelijk snel.