Bestaat er een site waar je verschillende namen kan ingeven en dat het programma dan een willekeurige naam kiest?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

http://pickatrandom.com/

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem. :-)
Je kan ook de namen op een volgorde ergens neerzetten, en dan er een nummertje bijzetten.
Dan doe je in excel in een cel: =ROUND(RAND()*100,0)
Met die formule krijg je een getal tussen de 0 en 100, en dan pak je de naam die het dichtstbij het nummer zit.

Met bijv. 25 namen kan je ook doen: =ROUND(RAND()*100/4,0)
Note dus dat 100/25=4, vandaar de extra 4.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje veel gedoe