hoe installeer ik een netwerkadapter?

ìk heb een probleem met een laptop. omdat ik problemen had met windows heb ik deze op nieuw geinstalleerd maar nu heb ik geen internet meer en ook geen internet adapters. hoe kan ik nu internet krijgen op me laptop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
23.3K

Antwoorden (4)

Netwerkverbindingen klikken in Configuratiescherm. Daar kan je alles instellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens in apparaat beheer of daar een netwerkadaptor staat (computer rechtsklik → eigenschappen→linksnoven apparaatbeheer). Als daar geen adaptor wordt genoemd zal je naar de site van de moederbord fabrikant moeten gaan om de driver ervan te downloaden. In de handleiding van je laptop staat welk moederbord in je laptop zit. Als je die driver hebt geinstalleerd zal je in de eigenschappen van de netwerkkaart óf een ip adres e.d. moeten invullen, óf je moet hem op automatisch bepalen zetten..Mocht je er niet uitkomen; even een pb'tje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
via start, configuratiescherm naar hardware en geluiden en vervolgens naar apparaatbeheer.
Je zult dan waarschijnlijk wel zo`n tekentje zien staan bij netwerk adapters.

Aangezien op het internet komen niet lukt ga je bij familie of vrienden of de buren op bezoek, dan daar het internet op en zoek dan naar de juiste drivers voor je netwerkkaart.

Zet deze op een usb stick daarna weer thuis gekomen start je de laptop op, steek je de stuck in de usb aansluiting, vervolgens via apparaatbeheer naar netwerk adapters dubbelklik op netwerk adapters, vervolgens met rechtermuisknop klikken op de netwerkadapter en stuurprogramma`s bijwerken, en Op computer naar stuurprogramma`s zoeken kiezen, dan op bladeren klikken, dan klik je op dat kleine driehoekje links van PC en selecteer je de usb en dan hoef je alleen de locatie van de driver die op je usb stick staat in te geven

Hoop dat het duidelijk genoeg is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo te horen heb je xp op je laptop ?
probeer op een andere pc te gaan naar de website van de fabrikant van je laptop en zoek onder ondersteuning
naar de installatie bestanden (drivers) van je netwerkkaart

Zet deze op een usb stickje en dan op de laptop zetten en daar laten runnen
kijk ook even of je misschien eerst een chipset driver moet installeren ?
die moet je echt als eerste installeren
vaak is het zo dat als je deze er op hebt zitten dat dan wel opeens je netwerken kaarten en geluidskaart om de drivers gaan vragen

dus zoek eerst of er op je laptop een chipset driver moet
zo niet zoek dan de juiste netwerkdriver en draadloze netwerk driver

De rest (geluidskaart videokaart ) hoeft niet
die kan je zodra je verbinding hebt wel via windows update krijgen of via de site met een handige scan
zorg er dan wel voor dat je als je xp hebt helemaal hebt geupdate naar service pack 3

handig is deze link met een los pakket service pack 3
laat je niet in de war brengen door dat IT gedoe
met deze losse download kun je heel veel stappen en herstarts ed via windows update overslaan scheelt echt heel veel tijd
capthavoc