waarom gaan we niet naar wikipedia als er een vraag is?

Ik zoek altijd eerst uit voordat ik iets ga vragen, en wikipedia is een aardige bron van informatie. Nu zet ik bij elk antwoord een link naar wikipedia .... raar maar waar :P

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Klopt niet dat Wikipedia ontbetrouwbaar is. Wordt elke minuut gechecked op fouten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat Wikipedia niet echt betrouwbaar is... elke onkundige kan er iets opzetten. Wikipedia is een mooi initiatief, maar absoluut niet de juiste waarheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn anders vragen zat hier, waar Wikipedia geen antwoord op heeft.

Daarnaast weet je bij Wikipedia nooit zeker of het klopt wat er staat.

En tot slot is Wikipedia maar één bron. Sommige vragen behoeven meerdere antwoorden, die allemaal waar zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze site kan onmogelijk antwoord geven op bepaalde vragen. Soms weten mensen een antwoord uit ervaring of ze geven hun mening op iets. Wikipedia is ookniet zaligmakend wat dat aan gaat. Ik gebruik de site ook wel maar niet bij alles.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk hoef je niet naar Wikepedia te linken bij een vraag, want iedereen die internet kan gebruiken, kan ook Wikepedia raadplegen. Er zijn veel mensen die ook op een andere manier kennis van zaken hebben en hun kennis op deze manier met anderen kunnen delen.
Soms lijkt het beantwoorden van deze vragen meer op een spel dat bijv. zou kunnen heten: "Wie heeft het eerst de link naar Wikepedia geplaatst". Wikepedia is wel een redelijk betrouwbare bron, maar het is niet zaligmakend. Persoonlijk vind ik de ervaringen en denkwijze en tips van andere gebruikers vaak heel waardevol.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bij wikipedia zet iedereen van alles en nog wat op je weet niet of het waar is of niet. Het is eigenlijk niet te vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn inderdaad nogal wat vragen die beantwoord kunnen worden met wat simpel Wikipedia-werk. Die vragen kosten dus ook niet veel tijd om te beantwoorden. Er zijn echter ook een hoop vragen die om een mening vragen of om toelichting. Wikipedia is dan niet altijd geschikt. Als men iets niet snapt van wiskunde, kun je wel linken naar Wikipedia, maar dat hoeft geen antwoord op een vraag te zijn. Vaak is het verhaal op de wiki te technisch of is het slechts zijdelings gerelateerd aan de vraag.
Je zou de vragen die hier geplaatst worden kunnen zien als proefwerk-vragen (om het in middelbare school termen uit te drukken). Bij die vragen kun je, als het goed is, niet zomaar verwijzen naar een Wiki, maar zul je net even wat extra informatie moeten toevoegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Omdat Wikipedia niet echt betrouwbaar is… elke onkundige kan er iets opzetten. Wikipedia is een mooi initiatief, maar absoluut niet de juiste waarheid."

Hier kan toch ook elke onkundige antwoord geven :p