Kan ik mijn cotrakt opzeggen als het abonnement verhoogd woord ?

Toegevoegd na 4 minuten:
internet+ telefoon van UPC

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (6)

Ik neem aan dat jij je zorgverzekering bedoelt: Ja, dat kan. De verhoging van de premie maakt je vrij om een andere dienstverlener te zoeken...

Toegevoegd na 9 minuten:
Dit geldt ook bij het opzeggen van contracten voor internet en telefoon. Google maar even en je komt ook tegen hoe je het het beste kan aanpakken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms kan dat wel maar soms ook niet...
op zeggen kan altijd maar dan moer je de standaardprocedure afwerken...

Als er veranderingen optreden, zoals laatst ik dat zag bij Paypal, daarin werden een aantal zaken veranderd, zoals dat de privé-gegevens doorgegeven gaan worden aan derden, ja dan kun je altijd weigeren om een contract voort te zetten en dan mag je er ook meteen vanaf...

Maar normaal kan en mag dat niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het oude contract is dan niet meer geldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je contract met UPC wordt afgesloten voor een bepaalde tijdsduur en op de contracten zijn de voorwaarden van UPC op van toepassing. In de algemene voorwaarden van UPC zal een bepaling moeten zijn opgenomen om een prijsverhoging te mogen doorberekenen aan de klant, anders kan het contract worden ontbonden.

De wet bepaalt dat niet zomaar alle bedingen in algemene voorwaarden mogen worden opgenomen. In de zwarte lijst van art 6:236 onder i BW staat dat het beding dat de bevoegdheid geeft om binnen 3 maanden na het afsluiten van het contract een prijsverhoging door te voeren zonder recht op ontbinding onredelijk bezwarend is en dus vernietigbaar op grond van art 6:233 BW. Heeft dus de prijsverhoging binnen 3 maanden na het afsluiten van het contract plaatsgevonden kun je ontbinden (indien dit juist in de AV is bepaalt) of vernietigen (indien de ontbinding niet is opgenomen in de AV).

In de meeste gevallen zul je echter gebonden zijn aan de overeenkomst met UPC voor de gehele contractsduur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, het was een kort antwoord, dus kwalitatief niet zo goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
antwoord klopt +1
Ja je kunt je contract binnen een maand opzeggen als het gewijzigd wordt.
Tevens als je een contract voor een jaar hebt afgesloten (bv. 3 jaar geleden) en hij is elke keer met een jaar verlengd, dan geldt dit vanaf dit jaar niet meer en kun je hoe dan ook je contract met een maand opzegtermijn opzeggen.