Website hoog in google?

Ik zou graag willen weten hoe ik mijn website hoger in google kan krijgen? Moet ik hiervoor naar een zoekmachine optimalisatie bedrijf of kan ik het zelf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Andere antwoorden (2)

De beste manier om je website goed te laten scoren bij Google is er voor zorgen dat je website relevant is, interessant voor bezoekers en aantrekkelijk.

Vervolgens moet je bij Google een verzoek indienen om je site te crawlen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor zo'n verzoek kun je hier terecht:

http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=1352276

Voor tips en advies bij het inrichten van je site kun je hier terecht:

http://static.googleusercontent.com/external_content/untrusted_dlcp/www.google.nl/nl/nl/intl/nl/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-nl.pdf
rose
11 jaar geleden
Je domeinnaam moet een woord of woordcombinatie bevatten waarnaar websurfers in de praktijk ook echt zoeken. Tenminste, als het je bedoeling is hoog in de zoekmachines te komen. Je moet dus voor jezelf heel goed weten wat het thema van je website precies is en op wat voor woorden of woordcombinaties mensen zoeken om meer over dat thema te weten te komen.

Het allerbelangrijkste element om hoog in de zoekmachines te komen, heb ik tot nu toe nog niet genoemd. Dat is dat je ook iets te melden moet hebben op je website en webpagina's. Je moet genoeg 'content' leveren, heet dat in jargon. Aan een pagina met een klein beetje tekst en wat plaatjes heb je niet genoeg. Zelfs niet als je de voorgaande regels netjes hebt opgevolgd.

Zoekmachines, met Google voorop, worden hoe langer hoe slimmer. Zij hebben eigenlijk maar één doel voor ogen en dat is de gebruiker (de websurfer dus) zo goed mogelijk bedienen. Ze willen dan ook op hun pagina's met zoekresultaten het liefst alleen maar pagina's vermelden die echt goede informatie bieden over het trefwoord dat is ingetypt. En dat lukt ze hoe langer hoe beter.

De programma's die Google, MSN, Bing enz. gebruiken bij hun werk worden hoe langer hoe bedrevener in het opsporen van relevante informatie. Je kunt hun daarbij helpen door unieke informatie op je website aan te bieden. Informatie die je bovendien up-to-date houdt. En ook moet je regelmatig nieuwe informatie toevoegen om de zoekmachines tevreden te houden. Het kost wat meer tijd, maar op den duur heb je er zelf alleen maar profijt van. Je kansen om hoog te scoren in de zoekmachines worden er alleen maar groter door.

Linken er goede, als betrouwbaar bekendstaande websites naar de jouwe, dan verhoogt dat je kansen op een hoge ranking in de zoekmachines. Hoe doe je dat als je nog maar net begonnen bent en bijna niemand nog van je website heeft gehoord?

Zorg in de eerste plaats dat je voldoende informatie te bieden hebt op je site. Want waarom zou een andere site naar je willen linken als er eigenlijk niets bijzonders op te vinden is?

Maak het Google zo gemakkelijk mogelijk en maak een XML-sitemap. Een Google sitemap is een bestandje dat je op de server van je web host zet en waarin je Google vertelt waar hij al je pagina's kan vinden. Hierdoor kan Google gemakkelijker zien welke pagina's je op je website hebt staan en ze sneller indexeren (toevoegen aan zijn database).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er best zelf een hoop over leren. Maar dan moet je er goed induiken. Een bedrijf waar ik werk heeft er een hele afdeling voor.