Is er een mogelijkheid om zelf een website te bouwen?

Ik zou graag een website over mijn biografie willen ontwerpen. Waar moet ik op letten?

Alle tips zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je kunt een URL met webspace voor een paar Euro per maand inkopen. Sommige leveren daar een Online HTML editor bij [Yourhosting.nl is goed en voordelig].
Met NVU kunt je prima Offline HTML editor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je een website over je eigen leven wil, kan je misschien een weblog beginnen. Een gratis mogelijkheid is www.web-log.nl of www.wordpress.com.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
megelijkheden zat, via de eigen webruimte die je eventueel hebt gekregen via je provider, maar wat dacht je van een eigen BLOG.

Google even en type in gratis eigen webspace of gratis Blog en je krijgt keuzes zat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik raad je aan om gebruik te maken van dreamweaver. Blijf vooral oefenen in HTML en dan overstappen naar PHP om vervolgens een mooie website te kunnen maken.

Blijf vooral nadenken over design aangezien dit je visite kaartje is.

http://www.basjansen.nl/htmlophetnet/ is leuke plek om te beginnen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Websites kun je opmaken met HTML. Deze opmaaktaal is niet zo moeilijk te leren, zie bron voor een tutorial.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het simpelste is om gebruik te maken van software die de layout etc. voor je doet.
Voorbeeld: Wordpress. Hier heb je wel een PHP host voor nodig.

Site's als http://webs.com/ kan je ook gebruiken, het nadeel daarvan is dat je een *.webs.com adres krijgt.

Providers als xs4all en een paar andere geven de klant een aantal MB opslagruimte online. Hier is het mogelijk om HTML pagina's op te gooien. Je krijgt dan bijvoorbeeld (als je klant bij xs4all bent) xs4all.nl/~jouwnaam.

Als je zelf een website wil maken raad ik je aan eens een boek te kopen of een cursus te volgen over HTML/CSS.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is ook erg belangrijk om te bedenken of je onderwerp wel de moeite waar is, want waarom zou je de moeite in een pagina steken die niemand wilt zien?

Aangezien dit anoniem is kan ik niet zien of je een beroemdheid bent, maar als dit niet het geval is weet ik niet hoeveel mensen zullen staan te trappelen voor een biografie.

Maar in ieder geval succes en veel programmeer plezier!

Hiernaast, als je het specifiek over jezelf wilt kun je ook een Hyves account of Twitters *kots* nemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er bestaan duizenden sitebuilders die het werk voor je kunnen doen, althans, een groot gedeelte.

Mocht je helemaal geen verstand hebben van het bouwen van websites dan is het beter om je website te maken met een sitebuilder.

Met een sitebuilder hoef je dan alleen maar tekst op je website te typen en zonodig afbeeldingen toevoegen. Hieronder heb ik 2 nuttige links voor je geplaatst, waar je zeker wat aan zult hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op schooltvweekjournaal.nl staat een link naar een website waar je zelf een website kan bouwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klop in Google in 'Sitebuilder'. Waarschijnlijk komen er dan een paar webhosting providers (ruimte + domeinnaam) naar boven welke de mogelijkheid bieden om online met een paar simpele muis klikken een website in elkaar te zetten.