kun je op je eigen pc bepaalde website blokkeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
welke browser?

Antwoorden (2)

Ja, dit kan via ouderlijk toezicht. (Windows 7)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is op vier verschillende manieren te realiseren.

In Windows 7 is het mogelijk om Ouderlijk Toezicht in te stellen. U kunt de door uw kinderen bezochte websites beperken, ervoor zorgen dat kinderen alleen websites bezoeken die bij hun leeftijd passen, aangeven of u het downloaden van bestanden wilt toestaan en filters instellen aan de hand waarvan inhoud wordt geblokkeerd of toegestaan. U kunt ook de weergave van specifieke websites blokkeren of toestaan.

Gebruik je geen Windows 7, dan zijn er diverse softwareprogramma's waarmee dit te realiseren.

Tenslotte is het mogelijk om het hostfile aan te passen. Hoe dat moet, staat in de website van SchoonePC. De regel hieronder toevoegen, zorgt er bijvoorbeeld voor dat de PC voor de URL www.facebook.com op zoek gaat naar ip adres 127.0.0.1. Maar dat is de pc zelf. De URL kan dan ook niet geopend worden.

127.0.0.1 facebook.com

Als laatste is het soms mogelijk om een filter in de router toe te voegen. Dat hangt af van het type router dat je gebruikt en zal dus niet altijd mogelijk zijn.