Hoe kan ik een wachtwoord op mijn internetverbinding of router doen? Of iets om mijn internet te beveiligen?

Ik zit dus op mijn laptop, en het internet is echt heel erg traag. Dit gebeurt wel vaker, en ik vermoed dat andere mensen op ons internet netwerk zitten. Maar hoe kan ik daar een wachtwoord opzetten zodat alleen mensen in ons huis erin kunnen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ons router is van Sitcom.

Toegevoegd na 1 uur:
Het is de Sitecom Wireless 300N XR Gigabit Router WL-306

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vrijwel alle routers worden met een wachtwoord beveiligd geleverd. Als de jouwe dat niet is, is dat niet slim.
Je kunt sowieso, als je inlogt op de router, zien of er andere mensen op aangemeld zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, oké. Maar, hoe kan ik kijken wie er op aangemeld is? Is toch iets met 192.168 adres intikken en dan admin wachtwoord en naam? Want ik heb wel iets gevonden, iets met DHCP status, en dan zie ik heel veel adressen staan.. is dat het?
capthavoc
11 jaar geleden
maak je daar niet druk om beveilig je router en je zal er geen last meer van hebben
van de dhcp status gewoon afblijven
zoek wireless security settings

Antwoorden (1)

dat is niet slim
maar goed je handleiding zou je verder helpen

het is wat makkelijker als je de volgende stappen volgt

als je windows gebruikt

deze

start
en dan of uitvoeren in xp
of in het witten venstertje onderaan

in voeren

cmd enter

dan zie je ene zwart vlakje verschijnen

type daarin
ipconfig enter

er komt dan een lijst
met allerleie gegevens

zoek naar het woord standard gateway

en onthoudt de cijfers reeks die er staat
meestal staat er 19.168.0.1 of zoiets

ga nu naar je browser
en type deze cijferreeks in de adresbalk
dan kom je je vast in een venstertje waarin je
een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren
dat verschilt per router
maar meestal is
het
admin

als je door heen bent zie je het menu waarin je de instellingen van je route kan veranderen

nu is het en kwestie van een wireless security aanzetten
kies voor wpa2 beveliging
en verzin een WW

even bevestingen klaar
en je beveiliging zit op zijn plaats
als je dat via je laptop hebt gedaan dan zal de verbinding uitvallen
dan weer even verbinding maken en het WW invullen

dan zou hij het weer moeten doen

succes

probeer wel eerst de handleiding van je router te vinden
of deze op pdf file te vinden op het internet

om je gebruikersnaam en wachtwoord te vinden
om in te kunnen loggen op je router
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie het menu wel staan, maar als ik dan klik op Wireless Settings en dan Security, zie ik Encryption staan en daar staat dan Disable, maar er er staat geen WPA2 ofzo.. waar doe ik dat dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter is geen wachtwoord te gebruiken maar een wachtzin, dwz een zin zonder spaties aan elkaar geschreven.