Bij welke routers kun je per poort de bandbreedte regelen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Zodat ik mijn huisgenoten internet kan geven zonder de kans dat ik zelf te weinig bandbreedte overhoud.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je al een modem hebt die jouw netwerk verbindt met het Internet.
Hiervoor heb je een router nodig die Qos ondersteund zoals de Sitecom WL-306 die ik heb. Qos staat voor Quality of service.
Je kunt dan opgeven welk IP-adres in jouw netwerk welke bandbreedte toegewezen krijgt (maximaal of minimaal) en op welke protocol (TCP of UDP) en soms ook nog op welke poort.

Let op: het is best complex en testen is de moeite waard (als je dat leuk vind tenminste :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat je kan doen is je huisgenoten een ander P2P-programma laten gebruiken dan jezelf, en dan vervolgens aan dat programma een bandbreedte toekennen middels het programma NetLimiter2. Wat ze verder besurfen maakt niet zoveel uit (de meeste bandbreedte gaat naar P2P), maar in principe kan je daar 't zelfde mee uithalen: geef de ander IE of FF, en neem zelf Opera. En beperk dan weer met NetLimiter2 de bandbreedte naar IE/FF.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verdeling van de bandbreedte van een internetverbinding over een netwerk is zeker bij Windows erg ondoorzichtig en daarom wordt vaak gebruikt gemaakt van programma's van derden om de beschikbare bandbreedte te verdelen en/of te limiteren. In deze guide een korte toelichting over het verdelen en limiteren van bandbreedte en een aantal programma's voor Windows die hierbij kunnen helpen.