Is er een site waar ik mijn fiets kan verkopen en de nadruk kan leggen op onderdelen? Bij Marktplaats valt mijn fiets niet op tussen alle resultaten.

Ik ben zelf echt een fietskenner en erger me aan "spam" resultaten op Marktplaats. Als ik een fiets koop/verkoop wil ik juist de belangrijke afmontage duidelijk maken en niet door honderden onzinnige resultaten scrollen. Vandaar mijn vraag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen zoekt op mp in zijn of haar eigen buurt en dan hoef je helemaal niet door 100 andere advertenties te scrollen!

Het beste antwoord

Er zijn alternatieven voor Marktplaats waar je deze zaken wel kunt aangeven. Bijvoorbeeld Fietskeus.nl en allefietsen, waarbij de eerste iets meer mogelijkheden biedt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk dat bedoel ik. Duidelijke filters voor elk type fiets. Weliswaar een gering aanbod(nieuwe site?) maar overzichtelijk en doeltreffend!

Andere antwoorden (1)

Als fietskenner ben je vast wel lid van diverse fora waar andere fietskenners vertoeven. Daar is bijna altijd wel een vraag en aanbod topic te vinden.

Daarnaast ben je ook goed bekend bij de betere fietsenzaak en de eigenaar daarvan kent ongetwijfeld liefhebbers die mogelijk geinteresseerd zijn in jouw speciaaltje.

Het prikbord bij de supermarkt is een beetje uit de gratie, maar als je daar je annonce ophangt, eventueel met een foto, pikt de ware liefhebber hem er al snel uit.

Maar ook op marktplaats doet een goede beschrijving wonderen: iemand die een fiets met carbon wielen zoekt krijgt resultaten waar 'carbon' in voorkomen als eerste.
(Mensen die een gewone goedkope fiets zoeken hoeven jouw fiets toch ook niet als eerste te zien? Zijn ze toch niet in geinteresseerd.)