momenteel heb ik webhosting op een amerikaanse server, als ik kies voor een nederlands webserver, laadt mijn website dan sneller?

momenteel heb ik webhosting op een amerikaanse server. Nu denk ik erover om over te stappen op Nederlandse hosting. Zullen mijn pagina's dan sneller laden? Bij voorbaad dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Internet is tegenwoordig zo snel dat het niet heel veel uitmaakt waar jou webhosting staat.

hier een filmpje wat uitlegt wat er no precies gebeurt als je naar een website gaat
http://www.youtube.com/watch?v=WwyJGzZmBe8&feature=plcp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tenzij je een zwaar belaste site hebt zal de gemiddelde gebruiker er weinig van merken. De verschillen in laadtijd zijn daar vrij klein voor.

Als je andere diensten gebruikt waarbij responcetijd belangrijk is zoals een gameserver ga je het absoluut merken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan een stuk schelen. Is echter afhankelijk van een hoop variabelen.
Zo KAN je een slag slaan wanneer het aantal hops (zeg maar tussenliggende stations) wordt beperkt.
Echter een zware belasting bij de provider zelf, data throttling etc. kan de boel bij je provider (ongeacht waar 'ie zit) vele malen meer negatief beinvloeden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie! Mijn website is een op marktplaats geinspireerd advertentieplatform. Mensen kunnen dus zelf advertenties plaatsen of een account aanmaken voor meerdere advertenties met een eigen profielpagina. Ik weet echter niet of dit te beoordelen is als een zwaar belaste site. p.s. Mijn provider is trouwens hostgator.
ronaldP
11 jaar geleden
Gaat ook niet zozeer om JOUW site alswel degene met wie je zaken deelt. Bandbreedte en processorkracht wordt bij een web-farm verdeelt onder alle sites die er draaien.