Ik heb weinig tot geen goed bereik op mijn Imac op de 2e verdieping (sinds 4 weken). Wie kan mij helpen? IK kom in de problemen met mijn werk!

Sinds 4 weken heb ik ontzettend slecht bereik op de 2e verdieping met mijn Imac; ongekend! Hierdoor komt mijn werk in het gedrang. Ik heb Ziggo, maar op de laptop op de begane grond is er geen vuiltje aan de lucht. Ligt het opeens aan het bereik binnen dit huis?! Hoe kan ik dit oplossen? De router heb ik al zo vaak opnieuw opgestart (tja, je blijft hopen). En ik kan mijn Imac niet eens behoorlijk updaten (ik dacht eerst dat het daar aan lag).

Moet een Imac ook schoon gemaakt worden? Raakt hij te vol? Want nu heb ik het idee dat alles trager werkt (maar dat kan tussen mijn oren zitten).

Mocht ik nog aanvullende info moeten geven dan doe ik dat graag (indien mogelijk).

Alvast bedankt voor de moeite!

Vele groeten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Leg de kabel van de router een stukje hoger van de grond (ligt meestal in de meterkast) dan is er minder last van interferentie met de aarde.
Meestal helpt dit met een Imac, het is een bekend probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Azerty, Bedankt voor de tip! Ik heb dit inderdaad gedaan en Internet werkt weer als een trein! Grt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt nog!

Andere antwoorden (3)

Met de hoeveelheid bestanden die je op je iMac hebt, heeft het niks te maken.

Het kan zijn dat de kabel een opdonder heeft gehad (heb je huisdieren). Vervang die UTP-kabel eens (netwerkkabel). Of neem je iMac even naar je router toe en plug deze met een klein kabeltje aan de router (dit als je niet meteen een meterslange kabel wilt kopen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt wel of je het verhaal niet gelezen hebt! De vraag wordt niet beantwoord!
- probeer eens uit te loggen van je netwerk op je Mac en dan weer inloggen, wil wel eens helpen.
- kijk anders eens voor een repeater om je signaal op de 2e te versterken.
11 jaar geleden
Wat je zou kunnen proberen is naar de instellingen van je router gaan, dan naar wifi instellingen. Daar staat ergens "channel" of "kanaal". Als het goed is staat die op 11.
Probeer die eens op 8 te zetten. Wil bij Apple nog wel eens uitmaken.
Zo niet, ga dan na of je niet ergens een nieuw apparaat hebt staan, die straling afgeeft of juist absorbeert. Omdat je ook aangeeft dat het van de 1 op andere dag veranderd was.
Ook zou er stiekem iemand op jouw netwerk kunnen zitten. Probeer eens het wachtwoord van je wifi te veranderen, bij dezelfde instellingen als waar je je "channel" kan aanpassen!
Succes!