waarom is internet soms langsaam?

ligt dat aan de buren? want we zitten met 7 huizen op 1 aansluiting. 3 met draad en 4 draadloos. en ik zit op een draad.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat komt omdat er op dat moment heel veel gebruikers tegelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

7 huizen op een aansluiting...!?

Ja. Dat is drukte.

Denk aan een snelweg. 10 autos pr minuut: moeiteloos. 50 per minut wordt al lastiger. Als je pribeert 100 autos per minuut over de snelweg te krijgen, dan gaat het opstoppen. En bij 1000 per miinuut loopt eht echt helemaal vast.

Vervang nu de snelweg door een kabeltje, en de auto's door informatie pakketjes. En bedenk dat al deze pakketjes door je router/modem verwerkt moeten worden: Hoe drukker het wordt, des te langzamer wordt het. Er is echter een ondergrens waaronder dit effect niet meer mee speelt: Elke aanvraag voor info kan afgehandelt worden zonder dat het last veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan je buren.
Gesteld dat de internetverbinding deugdelijk is.
Er hoeft er maar ééntje zitten te downloaden en je bent de pineut.
Maar nog vervelender is het als iemand een Peer-to-peer prorammaatje gebruikt. Het klinkt een beetje technisch, maar dan loopt je 'upload' vol en dan schiet het echt niet meer op voor de anderen. Nou ja, je moet maar denken dat het je ook heel weinig kost zo, met z'n zevenen. Of misschien wel met meer, want veel mensen hebben meer dan één PC.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,
aan mijn dronken buurman zal het niet liggen.
hij doet er niet veel mee af.
waar het vandaan komt is via de andere kant.
daar woont een expert die het heeft geregeld.
van hem mag de hele straat er gratis op.
er staat ook een antene op het dak.
ik had het hem gevraagt maar hij zegt dat de
verbinding altyd goed hoort te zijn.
omdat er met glasvezel gewerkt word.
en alles is beveiligd ook.
AWM
14 jaar geleden
Tja, misschien niet aan je dronken buurman, maar wel aan anderen. Als de hele straat 'er gratis op mag', heeft ie dan zijn netwerk opengezet? Dan weet je helemaal niet meer hoeveel mensen erop zitten.
Omdat er ook file kan ontstaan. Er zijn wel programma's die jou vooraan zetten (en dus de buren langzamer draaien)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou op het internet eenbandregelprogrammatje kunnen zoeken en installeren, geef je je zelf gewoon 20% v/d bandbreedte kun je vooruit.