Waarom staan er willekeurige balkjes op sites zonder functie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
bamibal
11 jaar geleden
Noem eens een site?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op willekeurige site's, niet specifiek eentje.

Antwoorden (3)

Dat zal dan zijn omdat er andere pagina's op diezelfde site wél groter zijn. En dan heb je het balkje nodig om te kunnen zien wat er verderop staat.

Toegevoegd na 56 seconden:
Of het is omdat jij een breedbeeld scherm hebt. Mensen met een gewoon smal formaat hebben dan die balkjes wél nodig.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, Want de de site verschruift niet. het heeft geen functie..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
verschruift=verschuift
Misschien heb je een advertentie-blocker geïnstalleerd. Op de plek van het balkje zou normaal gesproken een advertentie kunnen staan.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke' dat zou mogenlijk kunnen zijn, maar die blocker heb ik al langer dan de balkjes..
Over het algemeen is een scrollbar zonder nut gewoon een foutje van degene die de site heeft gebouwd. Hij heeft niet geheel volgens de regeltjes van de w3c gewerkt.

Waarschijnlijk is die site destijds getest op allerlei (ondertussen verouderde) browsers en was er toen geen probleem. Nu, met nieuwe browsers en smartphones etc etc, komt het foutje wel naar voren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(ik geen smartfoon, dit is via de pc)