Kan een locatie via een ip adres achterhalen?

Je ziet wel eens in bijv 'Flikken' dat ze een via een ip adres een locatie kunnen achterhalen. Kan dat echt? Of kom je dan alleen bij de provider uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
54.2K

Het beste antwoord

Ja. ga naar http://whatismyipaddress.com.

Toegevoegd na 12 minuten:
Eerst ip adres achterhalen.
In e-mails zit die in de message header behalve e-mail van Gmail, die krijg j alleen met gerechtelijk bevel.

als via peer-to-peer contact via cmd, netstat -an.

Als iemand jouw online programma's heeft gebruikt, last account activity.

Forums leggen IP adressen vanwaar reactie is geplaatst is vaak vast. hoeft niet zichtbaar te zijn op website maar politie kan IP opvragen. Met dit IP adres in combinatie met datum en tijdstip kan provider gevraagd worden om persoonsgegevens te verstrekken.

http://www.infosniper.net/ Ook een leuke. geeft op maps aan waar IP adres zich bevindt.

Toegevoegd na 31 minuten:
tenzij diegene zivh vetopt achter een proxy
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het schijnt idd mogelijk te zijn. Dit is wat wiki er van zegt:
IP-adres
Een IP-adres, waarin IP staat voor Internet Protocol, is een adres waarmee een NIC (network interface card of controller), of in het Nederlands ‘netwerkkaart’, van een host in een netwerk eenduidig geadresseerd kan worden binnen het TCP/IP-model, de standaard van "het" internet.
Elke computer die is aangesloten op het internet of netwerk heeft een nummer waarmee deze zichtbaar is voor alle andere computers op het internet. Men kan dit vergelijken met telefoonnummers. Om het mogelijk te maken dat computers elkaar kunnen vinden en identificeren, hebben deze hun eigen nummer nodig. Deze nummers zijn de IP-adressen. Een IP-adres op internet is meestal gekoppeld aan een bedrijf. Zo is het te achterhalen waar bewerkingen onder een IP-adres vandaan komen. Bij mensen die vanuit huis werken identificeert het IP-adres hun internetprovider. Bijdragen op het internet zijn hierdoor bijna nooit werkelijk anoniem. De persoon achter een IP-adres is in de meeste gevallen te achterhalen, soms direct, maar soms alleen via medewerking van justitie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het IP-adres is per internetaansluiting (zowel vast als mobiel) uniek. Maar via de eerder genoemde sites zul je normaalgesproken niet je eigen huis te zien krijgen maar bij een provider is dat wel bekend. De politie heeft ook toegang tot die informatie.

Het verstoppen achter een proxy doet inderdaad lijken alsof je dan ergens anders bent maar de meeste proxy's zullen bij de politie ook wel weer bekend zijn. Wat je ook kunt doen is een VPN-verbinding maken met bijvoorbeeld je werk of school, maar ook dat is uiteindelijk via de IT-mensen van je school of werk weer te achterhalen.

Maar om kort te zijn: ze kunnen (wanneer jij geen maatregelen neemt) jouw postadres direct opvragen bij je provider inderdaad, puur aan de hand van het IP-adres.