Bestaat er een website waar je een 'woord' (combinatie van letters) ingeeft en er vervolgens een uitspraak van kan krijgen in een gewenste taal?

Het gaat dus om (nog) niet bestaande woorden / lettercombinaties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe denk je dat die website dan de ough moet uitspreken? Kies maar welke van de 9 uitspraken ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij niet, want volgens mij heeft geen enkele taal consequente regels voor uitspraak. Precies wat Pelle zegt.

Antwoorden (2)

Google translate. Daar kun je de meeste talen gewoon uit laten spreken. Ook als het onzinwoorden zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker. Op deze site gaat het prima.
http://www.oddcast.com/home/demos/tts/tts_example.php

Omdat je bij het invoeren van "hand" in het Engels nu eenmaal iets anders hoort, dan in het Nederlands, kun je daar de taal ook instellen. Bevalt het nog niet helemaal, dan kun je ook nog de spreker wijzigen. Saskia en Laura zijn allebei Dutch maar bakken er met het woord "handstanden" niks van, terwijl Willem (ook Dutch) het keurig doet! :-)

Niet bestaande woorden doet ie ook goed. Typ in:
desmintatoradioladogica, en je merkt dat de ene spreker er op het einde logiTSJa van maakt, en de andere logiKa.

Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waardevolle tip! Merci!