Hoe maak ik wifi op een oude hp compaq dc5100 SFF pc?

ik vraag mij dit af omdat ik geen kabelinternet heb en toch wil internetten op mijn oude pc.

Toegevoegd na 1 uur:
Reactie op de antwoorden tot nu toe:
Dat je wifi niet maakt snap ik ook wel maar zo snapt iedereen mijn vraag :)
Verder moet ik dus een wifi usb adapter hebben. De harde schijf is op het moment nog leeg maar daar komt Vista op. moeten die usb adapters geleik zijn aan het besturingsprgramma, of begrijp ik dat verkeerd?
Hoe ik er bij kom dat dit een oude pc is, is omdat ik deze pc 2ehands heb. Hij zat onder het stof vandaar dat ik "oud" er aan koppel. Heb er verder weinig verstand van, vandaar.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Wifi maak je niet :-)

Ga naar de MediaMarkt of Dixons en koop voor twee tientjes een wifi usb adapter. Die doe je in je pc waarna hij door het OS wellicht wel herkent wordt. Meestal zit er wel een installatie cd bij met drivers, dus je kunt m ook daarmee installeren.

Zodra je verbinding hebt gemaakt met je router heb je dan ook internet via wifi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let wel: meestal worden alleen windows XP en windows 7 ondersteund, controleer dat wel even.
Als je een windows 98 PC hebt wordt het lastig (of een tweedehands wifi stickje)
Als de PC een usb aansluiting heeft en een redelijk modern operating systeem draait (XP, of '7) zou het geen probleem moeten zijn.

Volgens de HP website is er windows xp op geinstalleerd, als je een wifi stick koopt die compatibel is met XP zou het zonder meer moeten werken.

(Hoe kom je erbij dat een dc5100 oud is?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mss heeft hij naast zijn oude pc nog een nieuwe pc? Het zal sowieso geen nieuwe zijn - wordt al eventjes niet meer gebouwd nl