Ik wil graag een marktplaats achtige site opzetten. Wat heb ik hiervoor nodig? En waar vind ik meer informatie?

Mijn idee was om een site te maken waar mensen advertenties op kunnen zetten en die andere mensen dan weer kunnen bekijken. Eigenlijk precies hetzelfde als Markplaats. Ik heb al wat gegoogled om uit te vinden wat je nodig hebt. Maar ik zou het fijn vinden als iemand me wat gerichte informatie en bronnen kan geven.

Kan je bijvoorbeeld Joomla gebruiken? Kan ik mensen dan een advertentie laten posten? Hoe werkt het met betalingen en heb ik ook nog iets anders nodig dan alleen de domeinnaam?

Ik ben echt een beginner dus misschien dat het wat domme vragen zijn. Alvast hartstikke bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
bamibal
11 jaar geleden
Geniaal idee. En waarom zouden mensen jouw site gebruiken, in plaats van Speurders.nl
Aanbodpagina.nl
Tweedehands.net
Marktnet.nl
Marktplaats.nl
Speurmarkt.nl
eBay.nl
AdverteerGratis.nl
2dehands.nl
Marktplaza.nl
?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat het zich focust op een bepaalde doelgroep. En er is nog geen andere bekende website die dat doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfs speurders.nl is zelfs met heeeel veel adverteren .. nergens gekomen... Ik hoop dat je een heel goed plan hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er wel vertrouwen in. En bovendien kost voor zover ik nu weet alleen de domeinnaam geld. Dus het enige wat ik kan verliezen is een hoop tijd. Maar dat maakt me niet zoveel uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
joomla zou je er inderdaad voor kunnen gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok nou super succes:D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel marcss

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dergelijke scripts zijn vaak slecht geprogrammeerd en worden niet actief onderhouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee oke dat klopt. Daarom kan je beter zelf iets proberen of leren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.