Hoe zorg ik dat de wifi verbinding niet steeds vernieuwd moet worden?

Heb een Samsung galaxy Y zonder internet abonnement. Thuis is de wifi verbinding 'uitstekend' maar zodra ik een minuut of 10 niet bezig ben met de telefoon valt de verbinding weg. Whatsapp, wordfeud, internet, allemaal geven ze 'connection error' terwijl de status nog steeds 'verbonden' is en de connectie 'uitstekend' is. Ik moet dan eerst de wifi connectie verbreken en dan weer activeren voordat alles weer werkt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ik had een zelfde probleem. oplossing bleek : in de instellingen van het wifi apparaat stond kanaalkiezen op "automatisch" . deze instellen naar 1 kanaal (maakt niet uit welke) en het werkte bij mij weer perfect. succes !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel idd de instellingen van de router zelf. Niet op de telefoon. maar kan ook ergens anders aan liggen, maar dit was bij de oplossing. heb zelfde telefoon
Mocht het eerder wel gewerkt hebben (en het probleem er dus niet van het begin af aan zijn geweest): Ik had een vergelijkbaar probleem en het leek niet op te lossen. Uiteindelijk heb ik de telefoon teruggebracht naar zijn fabrieksinstellingen. Ik was wel een aantal contacten uit de telefoonlijst kwijt maar het probleem was opgelost.