Iemand zei vandaag dat er plannen zijn voor een heffing voor dataverkeer, dan zou je per gigabyte dataverkeer een bedrag betalen. Wie weet meer?

Het zou, volgens die man, te maken hebben met auteursrechten. Iedereen zou een standaard heffing voor internetgebruik moeten gaan betalen, voor auteursrechten. Ook voor gamen (waar je al voor betaald) emails enzovoort.

Wie heeft hier meer over gehoord, en waar (linkjes)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Pieter2011
11 jaar geleden
Waarschijnlijk is het een oud bericht dat met een heffing voor mobiele telefonie te maken had: http://www.telegraaf.nl/digitaal/9877918/__Geen_extra_heffing_dataverkeer__.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tweakers heeft er ook iets over: http://tweakers.net/nieuws/80981/hardwaresector-vreest-prijsverhogingen-door-thuiskopieheffing.html

Het beste antwoord

Ik kan twee verhalen vinden die hier op lijken maar beide hoef je je niet druk om te maken.

De eerste is dat T-mobile de heffing wilde verhogen voor mensen die meer dan 6x het normale dataverbruik overschrijden. Dit ging overigens over mobiel.

Het andere verhaal ging om verhogen van de kosten voor hardware. Dit had wel te maken auteursrechten maar van dit verhaal is nog niets te merken.

Ik zit zelf in deze wereld en kan je vertellen dat onder mij en mijn collegas niets bekend is over een heffing op downloaden. Een heffing per gb zou onrealistisch zijn daar je veel dataverbruik kan hebben zonder auteursrechten te schenden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Geruststellend. Puur uit nieuwsgierigheid: vanuit welke rol zit je in "deze wereld"? Ben je een IT-man, een BUMA/Stemra persoon, een auteur?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
enige antwoord, dus het beste :)