Mijn internet valt telkens weg wat kan ik er aan doen?

Ik zit op zolder, dus ver van het router af. Maar ik heb tussen 3 en 4 streepjes verbinding max. is 5 strepen. Hij verliest zijn verbingin elke 5 minuten. Dus nu heb ik een kabel aangesloten. Maar wanneer ik mijn kabel aansluit gebeurt er helemaal niks. Ook schakel ik de router voor 3 min uit en zelfs dat heeft geen nut. Iemand tips? Of weet er iemand een stuurprogramma of iets dergelijks dat mijn kabel wel doet werken?

Alvast bedankt,

Wilcoo

Toegevoegd na 5 minuten:
Het ligt trouwens niet aan het router zelf maar echt aan mijn computer. We hebben 2 computers en een laptop die werken wel zoals het hoort.

PS. Ik heb liever dat mijn kabel werkt dus als iemand daar een oplossing voor heeft zou ik wel fijn vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Als ie aan de draad moet, kijk dan even onder apparatenbeheer of de vaste netwerkkaart wel geinstalleerd is ?
er staat dan een vraagtekentje bij dan is de driver niet geinstalleerd
Als er een kruisje doorstaat even rechtsklikken en inschakelen
eventueel even de wireless uitschakelen via dezelfde methode
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Netwerkkaart kun je gewoon kopen, kost misschien een tientje ofzo. Als je geen netwerkkaart zou hebben, zou het volgens mij helemaal niet mogelijk zijn om verbinding te maken, maar jij kan wel verbinding maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe je dat trouwens kan zien, ga naar "mijn computer". Klik op "apparaatbeheer". Vervolgens onder "netwerkadapters".