Als ik op een site een captcha code moet invoeren krijg ik vrijwel altijd te zien dat de ingevulde code niet juist is. Hoe kan dit?

Het komt natuurlijk weleens een keertje voor dat ik de code inderdaad onjuist heb ingetoetst maar ik krijg deze mededeling ook heel vaak als ik wel juist heb ingevuld.
Zojuist was het weer raak. Telkens als ik een nieuwe code had aangevraagd en die goed had ingevuld, kreeg ik weer de melding dat de ingevoerde code onjuist was. Dit gebeurt dus echt keer op keer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
19.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ooit eens iets dergelijks meegemaakt.
Probeer een je browser geschiedenis te verwijderen.
Ga naar extra,,,en verwijder je browsergeschiedenis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook telkens. Ook met wacht woorden die ik al jaren gebruik. Echt om gek van te woorden. Snap ook niet hoe dat kan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig, na het lezen van de, overigens goede, antwoorden begon ik toch aan mijzelf te twijfelen.
Ik heb het de laatste tijd trouwensook inderdaad regelmatig met wachtwoorden mobie1980! Eef, ik heb de laatste tijd mijn browsergeschiedenis niet zo vaak verwijderd. Ik ga dat dus maar weer eens doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij Facebook heb ik dat ook, bij andere sites heb ik nergens last van. Het lijkt wel of ik FacebookCaptcha-analfabeet ben.

Antwoorden (4)

Misschien heb je je capslock aan?
Verder typ je misschien aan het begin of eind per ongeluk een spatie.
Verder: gewoon altijd goed kijken naar hoofdletters en kleine letters, nullen en o'tjes, eentjes en i'tjes etc.

Toegevoegd na 2 uur:
Je kunt ook wel eens vragen om het uit te spreken door op een luidsprekerknopje te klikken, dit is voor mensen die het gewoon niet goed zien.
Probeer dat eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kijk echt heel erg goed en ik let ook op spaties enz.
Omdat de letters/cijfers vervormd zijn zodat geen computer ze kan lezen. Maar dat maakt het, zoals al gezegd, moeilijk een 1 en l, O en 0, q en g te onderscheiden. Als ik het niet kan ontcijferen vraag ik meestal een nieuwe code aan; die optie zit bij bijna alle codes die je moet invullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag ook een nieuwe code aan als ik het niet kan lezen en als je een verkeerde code intoetst dan krijg je vanzelf een nieuwe. Maar het gebeurt soms wel 10x achter elkaar en ik voer toch echt geen 10 verkeerde codes in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is mij nog nooit gelukt!
Als het een site is waar je gratis iets kan downloaden maar waar je ook tegen betaling sneller kan downloaden, wordt dit opzettelijk gedaan. De site hoopt dat je na 4x "verkeerd" de code invult overgaat tot betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om zeker te zijn dat je de juiste code hebt (is soms moeilijk te ontcijferen) druk je tegelijkertijd op de controletoets (ctrl) en het plusteken. Dit kan je enkele keren herhalen, zodat je de code duidelijker kunt zien.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de tip!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zeg je niet gewoon dat je de tekstgrootte van de browser aanpast. Als iemand je tip gebruikt heeft hij geen idee waarom de letters opeens zo groot zijn en hoe je dit moet terugzetten (Ctrl+- of Ctrl+0).
luciano
11 jaar geleden
Als je met een computer kunt werken, wordt er wel verondersteld dat je een klein beetje IQ hebt.
Om de gewone tekstgrootte terug te krijgen, ... ja juist!
Ctrl - !!!