Hoe kan het dat internet op mijn pc langzamer is geworden sinds ik een ipad heb?

Sinds 2 weken heb ik een ipad. Helaas is deze ook van invloed op de snelheid van mijn internet, want internet op mijn pc is bijzonder traag geworden sinds ik mijn ipad heb. Hoe kan het dat dit gebeurd en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
capthavoc
11 jaar geleden
Welke provider heb je
merk type router ?
is je gewone pc met draad ?
en hoe langzaam is hij ?
doe even een speedtest
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
internet van kpn, type router is een linksys cisco e1000 (jaar geleden ongeveer aangeschaft), ik heb geen pc met draad, alleen eentje met wifi. speedtest geeft een downloadsnelheid van 0.85 mb en uploadsnelheid van 0.54 aan. internetabonnement is al wel een aantal jaren oud en waarschijnlijk gedateerd

Antwoorden (2)

Tenzij je al heel ouderwets en traag internet hebt, kan het bijna niet dat je ipad de algehele snelheid van je internet beïnvloedt.

Vanwaar komt jouw conclusie dat het door de ipad komt?

Heb je al geprobeerd je modem (en router) even uit en weer aan te zetten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet de WiFi-functie eens uit van je router. Is je internet nu nog steeds traag:
Zo nee, dan weet je dat het met WiFi te maken heeft.
Zo ja, dan heeft het niks met de iPad te maken.