Internet doet het niet op mijn computer, terwijl er staat van wel?

Hoi. Ik heb laatst een tweedehands computer gekregen. Alles doet het goed en wel, maar als ik mijn Internetkabel erin plug, krijg ik wel de melding: [Verbonden, met firewall]. Als ik dan internet explorer open doet hij het niet en komt er een melding dat de verbinding het niet doet op het tabblad van internet explorer. Hoe kan dit en hoe los ik dit op? Graag antwoord aub. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je moet het MAC-adres van de netwerkkaart invoeren bij de Router, dus vrijgave van het internetsignaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe zou ik dat moeten doen? ik ben niet de beste als het om computers instellen gaat.
Mac adressen vrijgeven is met een bekabelde verbinding bijna nooit het geval. Wel bij wireless wordt wel eens mac filtering toegepast.

Wat zou kunnen is dat er nog een vast ip adres actief staat in de configuratie van de computer. Die matched niet met jouw instellingen in het modem/router waardoor internet niet werkt.

Je zou het beste de instellingen op automatisch kunnen zetten en dan opnieuw proberen.

Wat ook kan is dat er een proxy serer actief staat in internet explorer. Hier zou je ook alle vinkjes uit moeten zetten.

Toegevoegd na 3 minuten:
De optie van de proxy (Lan instellignen) vindt je in Internet Explorer bij. Internet opties > Verbindingen > Lan Instellingen.

De TCP/IP opties voor automatisch ip adres verkijgen vind je in in configuratiescherm bij de netwerk adapter instellingen en dan eigenschappen van tcp/ip