Waarom valt na 5 minuten internetten de draadloze internetverbinding op de 2e PC uit?

Internet op PC op zolder valt uit sinds we draadloos internet hebben. Eerst Wanadoo en heet nu On Line. Modem staat in meterkast begane grond. Router en 1e PC op 1e verdieping. 1e PC in zelfde kamer als router en die geeft geen probleem. 2e PC op zolder is de boosdoener: na 5 minuten valt de verbinding uit.
Van alles geprobeerd maar het wil niet lukken. Speelt al maanden. De PC zelf is goed.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik denk dat het signaal te zwak is op zolder.
Kijk eerst eens of je PC op zolder wel goed werkt. Verplaats hem een keertje naar de 1e verdieping en kijk of ie daar goed ontvangt en blijft ontvangen. Zo ja, dan zal het wel kloppen met die veldsterkte.
Probeer dan eerst eens een ander kanaal te kiezen in je routertje, dan kan via de webinterface. Je kan namelijk gestoord worden door buren. Probeer een aantal andere kanalen en kijk of dat helpt. Zo niet, dan is de goedkoopste oplossing een richtannetje aan de PC op zolder.
Zo een antennetje helpt al een hoop:
http://www.routershop.nl/products/wifi/antennes/flatpanel/2-4-ghz/canopii-ca240622-6dbi-flatpanel-antenne-desktop-model-rp-sma-90cm-2-4ghz.htm
Daarvoor moet je wel een coaxplugje hebben op je Wifi-kaart.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zal even alle draden even na gaan, of ze idd goed aangesloten zijn.
Anders even alle draden los maken. en opnieuw aansluiten.

En op je pc netwerkverbinding verbreken. en eventueel opnieuw aanmelden.

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Draden. Ja, ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
babyfaced heeft wel vaker moeite met het goed lezen van de vragen.
waarschijnlijk "the gost in the machine" Oftewel een virus.