Waarom is mijn internet langzamer dan mijn router aankan?

Ik heb een Eminent EM4558 router, die heeft specificaties van 10/100MBps. Ik neem aan dat dit 100 download en 10 upload is. (?) Maar mijn computer, een hp pavilion 763.nl heeft als ik bijvoorbeeld met bittorrent een film download, een downloadsnelheid rond de 300KBps, wat dus veel meer zou moeten zijn...
Weet iemand hoe dit komt? Heb ik teveel 'rotzooi' op mijn pc staan?
Alvast bedankt
~Jeroen

Toegevoegd na 2 minuten:
Ps. Ik heb een test op speedtest.net gedaan, die zegt dat ik download 2,70MBps heb, en upload 0,40MBps.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Die router kan dat wel aan, maar de uploadsnelheid van de "andere" kant bij het torrent downloaden NIET. Als degene met 1 Mbps upload kan JIJ nooit met 100 Mbps downloaden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarnaast lijkt de vraagsteller ook nog megabits per seconde en megabytes per seconde te verwarren.
En de routerverbinding naar je PC is meestal niet de bottleneck, maar de adsl of andere vervinding die erachter zit.
Teveel zooi op je PC heb je bijna altijd, dat begint al bij windows....

Andere antwoorden (2)

Als je op diezelfde router andere internetapparaten hebt aangesloten, zoals printers, mobieltjes, tv's en noem maar op, die in een lagere snelheidsklasse liggen, wordt de snelheid van het internet voor alle apparaten lager.

Verder is het de MAXIMUMsnelheid. Er kunnen altijd dingen tegenwerken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er liggen onder alle huizen een kabel van Internet.
Jij hebt de zelfde als je hele straat en misschien nog wel verder. Als die kabel het niet aan kan zoveel MBps dan lukt het niet.