Is dit bewust gedaan?

http://translate.google.com/#nl|es|zwarte%20piet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Lijkt me gewoon een foutje bij Google. Of 20 mensen hebben gezamelijk besloten een 'betere vertaling' voor te stellen, maar dan zou Google geen controle-mechanisme moeten hebben...

Toegevoegd na 10 minuten:
Google hééft dus geen goed controle-mechanisme ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk dat er een grappenmaker bij google werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Dit zal de beste vertaling zijn die er tot nu toe in dedatabase staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL! Bijna in alle talen komt dat eruit.
Stuur even naar GeenStijl, die vinden dat ook leuk.

Toegevoegd na 1 dag:
Nog even een aanvulling. Google Translate werkt op een soort Wiki-manier. Als je vaak de suggestie geeft voor een bepaalde vertaling, dan wordt die overgenomen.
Dit was een gerichte actie dus.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In elk geval niet in 't Japans... Zeker te ingewikkeld voor die knappe koppen bij GS ;)
Hij is wel leuk hoor.
Is volgens mij bewust gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar niet door Google zelf... Maar hun systeem laat 't dus blijkbaar wel toe (je mag betere vertalingen voorstellen... En als je dat dan massaal doet middels GeenStijlers, tja dan krijg je dat...)
Hahaha, hij is wel leuk! Vast bewust gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van wel gewoon een grapje van google. LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk expres maar ik vind wel dat het snel geholpen moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het bewust gedaan is, maar daarentegen: Bedenk maar eens een betere vertaling... Dat is best lastig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het willen vertalen van "Zwarte Piet" in het Spaans is net zo onzinnig als het vertalen van "Sancho Pancho" of "Don Quijotte" naar het Nederlands.