hoe kan ik filmpjes van maximaal 140.000 kb versturen naar iemand zonder kwaliteitsverlies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Antwoorden (3)

ehh is dat kilobyte of kilobit?

140.000 kilobit is pak em beet 15 megabyte, dit kan makkelijk als een attachment in elk e-mail programma

heb je het over 140 kilobyte, pak em beet 140 megabyte, dan hebben sommige mailservers hier problemen mee, maar van gmail naar gmail kan het wel.

ook kan je het filmpje op rapidshare uploaden en de link doorsturen.

kwaliteitsverlies heb je pas als je:

-het filmpje comprimeert (verkleind)
-het filmpje upload op een site zoals youtube, daar word het filmpje geconverteerd voor flash, en dat geeft weer (wat) kwalitetisverlies

dus, verander niets aan het bestand zelf, mail het, of upload het als een bestand, je kan het ook altijd in een gecomprimeerde map zetten (.zip of .rar), dit scheelt meestal een beetje, zonder dat het filmpje daadwerkelijk veranderd word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Dat met youtube en flash is gelul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogal ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij elke conversie gaat de kwaliteit omlaag, of je het nu wilt of niet.
Met WeTransfer (zie link hieronder) kun je gratis bestanden sturen, tot 2 Gb. Dus jouw filmpje van een kleine 15 Mb zal geen probleem zijn. Het werkt heel eenvoudig - gewoon de aanwijzingen volgen (je hoeft je filmpje ook niet te comprimeren). Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie zouden beiden DropBox kunnen installeren en dan een mapje delen met elkaar. Dan heb je genoeg ruimte om filmpjes te delen.

Ik doe dit ook met vrienden, en het is erg makkelijk in gebruik.

DropBox kun je hier downloaden: http://db.tt/MhpHmcm

Maak, nadat je DropBox geïnstalleerd hebt, een mapje aan en deel die met de persoon in kwestie (dit kan dmv email adres). Dan krijgt hij een email met de suggestie om DropBox te installeren en heeft hij meteen toegang tot de map.

Het is allemaal heel simpel in gebruik, en ideaal voor dit soort doeleinden!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ow, en met DropBox krijgt je standaard 1GB opslag capaciteit. Meer dan genoeg om filmpjes te delen met elkaar. :)