Wat verkoopt ibood zoal?

Ik heb dit gezien op youtube http://www.youtube.com/watch?v=P7L_kXERlzE
En vroeg me eigenlijk af wat Ibood is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Zelf heb ik diverse dingen bij Ibood gekocht. Ze verkopen iedere dag een ander iets. Meestal verkopen ze apparaten, maar ook wel vuilnisemmers of een bestekset, om maar iets te noemen. Ook hebben ze enkele dagen per jaar een "Hunt". In razendsnel tempo wordt dan een en ander te koop aangeboden. Iets om te onthouden: de service is barslecht. Als iets na een half jaar defect gaat, zijn de verzendkosten voor jou rekening! Op dit moment heb ik een pannenset teruggestuurd, omdat de coating los liet. Ik heb bericht ontvangen dat het 6-8 weken kan duren, voordat ik het terug ontvang.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb juist hele goede ervaringen met hun service...;-)
iBood is een bedrijf met een concept dat een paar jaar geleden vernieuwend was voor Nederland: fabrikanten bieden een product aan voor plaatsing op de homepage van iBood. Dit product en de merknaam blijft 24 uur online (van 0:00 tot 23:59). Doordat iBood dagelijks duizenden unieke bezoekers trekt, is dit voordelige reclame voor een merk / fabrikant. De voorwaarde is dat er een zeer concurrerende prijs wordt gevraagd voor het product, maar uiteindelijk maakt iBood winst door de "verhuur" van de homepage. Daar vragen ze (naar schatting, gebaseerd op een oud nieuwsartikel) enkele duizenden euro's voor.

Het product zelf - of het nut ervan - is voor iBood niet zo interessant, waardoor je soms ook zgn. "refurbished" (gebruikte, geretourneerde) items krijgt. After Sales wordt door veel mensen (zie Tweakers shop review) slecht beoordeeld, maar het is onduidelijk wat iBood doet met die kritiek. Zoals gezegd: mensen komen dagelijks even een kijkje nemen, zodat het reclame-effect toch wel wordt bereikt.