Wat is de gedachte achter email loze vrijdag?

Ik bedoel daarmee waarom vieren we de "geboorte" van de email door één dag niet te mailen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

E-mail dreigt ten onder te gaan aan zijn eigen succes. Het aantal e-mails blijft schrikbarend groeien
ten koste van de efficiëntie en het persoonlijk contact. Maar ook het psychologisch welzijn lijdt zwaar
onder e-mail: alsmaar vaker wordt de e-mailterreur gezien als de oorzaak van overmatige stress,
burn-out en erger… Door de opkomst van blackberry’s en soortgelijke toestellen waarmee e-mails de
klok rond kunnen worden verstuurd en gelezen, neemt het probleem alleen nog maar toe.
Op de E-mailloze Vrijdag moeten belangrijke en dringende boodschappen zoveel mogelijk telefonisch
of rechtstreeks worden overgemaakt. “Collega’s die elkaar nog nooit gesproken hebben, worden zo
verplicht kennis te maken. Een dag zonder e-mail breekt de werkroutine en maakt medewerkers
bewust van hun eigen gedrag”, aldus initiatiefnemer Gunnar Michielssen. “Elk bedrijf zou e-mail
minstens één dag per jaar moeten bannen.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord +1