Ik zoek een programma om het IP adres te loggen van diegene die naar mij e-mailen en msn-en?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vragen waarom je dat wilt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vragen waarom je wilt weten waarom hij dat wil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vr... nee ik verlaag me niet tot jullie niveau sorry.

Antwoorden (3)

Het ip adres word meegestuurd in een email. En ik meende dat msn via een server gaat tenzij je eenbestand stuurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand een e-mail verstuurd word het IP adres van de zender achtergelaten in de header van de e-mail. Hoe je bij de header komt verschilt per programma. Hier zie je hoe je het in gmail doet: Log in, open de e-mail, klik op reply/beantwoorden, selecteer "Show Original". Nu zul je de header zien.

Om bij MSN iemands IP adres te achterhalen moet je gebruik maken van een techniek genaamd "Packet Sniffing". Op het moment dat iemand aan jou berichten verstuurd worden deze berichten verstuurd in "pakketten". Net als bij een e-mail heeft zon pakket een header. In deze header staat ook het IP adres van de zender van het pakket, in dit geval degene met wie je aan het praten bent. Vandaar dat het "Packet Sniffing" heet. Dit kun je doen met het programma genaamd "Wireshark".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Gmail wordt geen IP adres in de header geplaatst. Bij Hotmail dacht ik wel.