Geen draadloos internet op mijn laptop. Wat te doen?

Ik heb een nieuwe modem gekregen. In eerste instantie had ik geen problemen, maar nu krijg ik geen internetverbinding meer. Ik zie mijn modem wel in de lijst staan, maar kan geen verbinding maken. Mijn iPad en 2 andere laptops hebben geen enkel probleem. Ook kan ik wel op het net van een ander komen. Wie kan me helpen? Laptop is een Acer Aspire.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

het kan zijn dat je een wachtwoord heb gebruikt om een internetverbinding te krijgen. Wanneer je je ip adres intyp kan je in je router komen. Vandaar uit kan je je gegevens inzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het probleem is waarschijnlijk dat je Wi-Fi adapter in je laptop oud is en geen WPA2 ondersteunt welke door je nieuwe modem/router als standaard is ingesteld. Misschien dat een firmware update van je draadloosnetwerk kaart verbetering kan geven.

Als dat niet lukt zou je er voor kunnen kiezen WPA (ipv WPA2) te gebruiken. Je moet dan:
-192.168.178.1 in je browser invoeren
-ziggo draadloos om in te loggen.
-Geavanceerde instellingen
-Wireless
-Primary Network
-WPA2 -> op disabled zetten
-WPA op Enabled zetten

Extra: Pre shared key , show aanvinken en dan kun je zelf een logischer(niet te makkelijk natuurlijk) wachtwoord aanmaken, dat scheelt een hoop onderop je modem/router kijken als visite om een ww vraagt.