Kan je (via een programma) mensen van je router 'kicken'?

Kan je zeg maar mensen die je internet 'stelen' van je netwerk verwijderen? Want soms gebruiken mensen in de buurt ons internet, terwijl we dat niet willen.

Toegevoegd na 14 minuten:
oke, jullie hebben gelijk over het wachtwoord veranderen. Maar... is er misschien toch een of ander programma daarvoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet je wachtwoord veranderen, gewoon een wachtwoord instellen!

Het beste antwoord

Makkelijker is een wachtwoord instellen op je draadloze LAN.

Je kan ook andere computers blokkeren door in te loggen op je router en kijken wie er verbonden is en de MAC adressen van de computers die je niet herkent blokkeren.

Toegevoegd na 2 uur:
Het programma om je draadloos wachtwoord in te stellen staat al op je router.

Hier kom je als volgt:

Start > Alle Programma's > Bureau Accesoires >
Open hier Opdracht Prompt

Typ in: /ipconfig

Kijk onder het kopje "Draadloos LAN-Adapter voor draadloze netwerkverbinding"

Kijk wat er achter "Standaardgateway" staat.

Bijvoorbeeld: 192.168.1.1

Open dan je webbrowser (Internet Explorer, Chrome, Firefox) en typ hier je standaardgateway in je adresbalk in.

Nu kan je inloggen op je Router, Het account en wachtwoord is hoogst waarschijnlijk standaard. Je moet voor het merk van jou router even op google zoeken wat je standaard login is.

Vaak is het login: User / Admin
Wachtwoord: Blanco

Als je ingelogd bent kan je je wachtwoord veranderen. Het verschilt ook weer per router waar dat moet. Als je deze stappen hebt gedaan anders even een screenshot hier plaatsen. :-)

En als je denkt dit wordt me toch te gek roep je even een vriend met iets meer computerkennis :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarom zet je niet gewoon een wachtwoord op je router? Dan hebben je buurt genoten een wachtwoord nodig om op jouw internet te kunnen komen. Als je al een wachtwoord had ingesteld dan kan je die ook veranderen want hun zullen het nieuwe wachtwoord moeten invoeren om weer gebruik te maken van het internet en dat wachtwoord weten ze natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je router beveiligen
en een goed wachtwoord verzinnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is afhankelijk van de router die je gebruikt.
met de standaard routers van internet providers heb je weinig kans. deze hebben vaak de functie gewoon niet.
de uitgebreidere routers hebben vaak manieren om ze via een applicatie configureren, dan zou je het draadloze wachtwoord kunnen aanpassen via deze applicatie (dan verbreken ook alle verbindingen en kunnen ze niet opnieuw verbinding maken)

veel routers hebben wel de mogelijkheid om een black-list MAC filter in te stellen, dan kun je aangeven welke apparaten geen verbinding mogen maken met je netwerk.

om na te gaan of er iemand mee lift op jou verbinding kun je netwerk scanners gebruiken (100% legaal, en 100% gratis)
ik gebruik bijvoorbeeld wel eens http://www.radmin.com/products/previousversions/portscanner.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn geen programma's om mensen van jullie internet te kicken, aangezien je deze programma's dan op je router zou moeten draaien.

ik heb hier thuis alles op mac adres gefilterd, dus alleen netwerkkaarten (in laptops/wii/telefoons) die ik toe voeg, krijgen internet. De buren zien wel een onbeveiligd netwerk, kunnen lid worden, maar die krijgen geen antwoord van mijn router.