is een filmpje tonen op youtube wat al op youtube staat ook verboden?

Ik had een filmpje gemaakt via een screen opnamen van een andere youtube filmpje... echter heeft dat filmpje copy rechten... Maar ik vroeg mij af dat als je een screen opnamen neemt van een filmpje wat al op youtube staat en deze vervolgens mixed in een eigen filmpje... is dat dan ook copyrights schenden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Meestal wel.
Tenzij je toestemming heb van de orginele videomaker.
Als je zonder toestemming dit doet en diegene komt erachter kan hij/zij je video flaggen als copyrightschending.
En meestal wordt hij dan verwijderd.

Maar dan heb je ook youtube partners.
Wat de naam al duideliujk maakt dat zijn partners van youtube.
En als er een nieuwe video wordt upgeload wordt er gecontrolleerd of de video geen inhoud bevat van 1 van de youtube partners.
Zo wel wordt hij gelijk verwijderd.

Ps: meerdere copyright schendingen kunnen een geblokkeerde account als gevolg hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik geweten ja met een vorige account... daarom ben ik nu wel heel erg opletterig... valt me trouwens ook op dat er veel nep bedrijven zijn die denken copyrights erover te hebben maar dat totaal niet hebben! Dat is best irritant!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Youtube is ook slim en herkend zulke bedrijven daarom worden zulke verzoeken ook vaak afgewezen.
Is net als ik zeg dat jij met jouw video mijn copyright schendt terwijl dat helemaal niet zo is.
dan zullen ze ook mijn verzoek blokkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een liedje covered/naspeelt en op youtube plaatst, is dit ook copyrightschending?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Covered en naspelen niet omdat je alleen de songteksten gebruikt.
Als je een beat gebruikt zou het kunnen dat de maker er copyright op heeft.
Nee, helaas mag dat niet.
Zie ook: http://www.websonic.nl/nieuws/video-youtube-copyright-school-23437

Toegevoegd na 1 minuut:
Zonder toestemming mag je dit meestal ook niet mixen, want het beeldmateriaal blijft van de eigenaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van de producent af, waar je toestemming zal moeten vragen. Als het een uitzending betreft die is gefinancieerd met publiek geld (Ned. 1, 2 en 3), dan ligt het eigendom m.i. van die uitzendingen bij het publiek en niet (alleen) bij de betreffende omroep, en zou ik me geen zorgen maken. Indien ze je dan al aanklagen en tot de hoogst mogelijke rechter doorgaat, denk ik niet dat ze je iets kunnen maken.