Op youtube kan je geld verdienen met filmpjes. Mag dit ook met lyrics videos? Of tutorials?

ik wil geld gaan verdienen met youtube. Ik wil tutorials gaan maken (videos waarin ik uitleg hoe iets werkt op de computer) of een lyrics van een liedje. Kan ik ook hiermee inkomsten genereren in google adsense?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3.2K

Het beste antwoord

Met tutorials mag het sowieso. Met lyrics video's wordt het was lastiger, want je gebruikt daarbij liedjes van bekende artiesten en hun maatschappijen kunnen soms moeilijk doen over copyright, wat als gevolg heeft dat je filmpje verwijderd kan worden.

De ene video blijft er wel op staan en de andere niet. Vaak komt dit door in de beschrijving iets in de trant van het volgende neer te zetten: NOTE: All credit and all rights belong to (name artist) and their respective partners. I do not own (name artist), nor do i claim to do so. Zolang je dat er in hebt staan, mag het filmpje vaak blijven staan. Maar het kan alsnog gebeuren dat je filmpje verwijderd wordt en dan heb je dus geen filmpje waarmee je geld kunt verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb zelf een keer een aanbod van youtube gehad om geld te verdienen met mijn kanaal. dit was in de vorm van reclames voor je filmpje te accepteren hoe meer kijkers hoe meer je verdient. dit is volgens mij altijd mogelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf een youtube partner voor MAchinima. Je moet ervoor zorgen dat je ALLE rechten hebt van jou video, waaronder geluid en beeld. Dus tutorials mogen sowieso en lyrics mag alleen met non copyright liedjes.