Als ik een torrent binnen haal met 100kb/s hoelang duurt het dan voordat ik 1gb heb.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
2.4K

Antwoorden (5)

Dat is 6 MB per minuut. 1 GB is 1000 MB

1000 MB/6 = 166,667. Je hebt hem dus binnen in 167 minuten (dat is 2 uur en 40 minuten).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met de gegeven getallen, en een constante snelheid aannemend is dat:

bestand is 1 gb groot = 1,000,000,000 bit
delen door 100 bit per sec:

10,000,000 (10 miljoen) seconden
=
166,666 minuten
=
2777 uur
=
bijna 116 dagen.

Ik gebruik dan 1 kb = 1000 b (en niet 1024).

Het is mogelijk dat je bestand 1 GB (gigaBYTE) groot is. Dan duurt het 8x zo lang, dus bijna 926 dagen, een kleine 3 jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sorry - verkeerd gelezen. Zie mijn volgende antwoord hieronder.
Oh! Je hebt 100kb/s, niet 100 b/s. Excuus. Dat scheelt een factor 1000.
167 minuten, dan.
Of 1333 minuten bij GB ipv gb.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
GB = gigabyte De vragensteller heeft het over gb = gigabit 1 byte = 8 bits, vandaar de factor 8.
Dat kun je zelf toch ook wel uitrekenen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De berekening is ernstig afhankelijk van de verbinding die je hebt Synchroon of a-Synchroon. Daarnaast moet je de overhead meenemen die ontstaat bij verdeling van pakketten en natuurlijk is 100kb/s gemiddeld en niet te bepalen dat je constant en van iedere seed deze snelheid ontvangt. Bovendien zal er een toppel-moment zijn, waarbij er meer mensen vanaf jou download (dus jij upload) dan jij van anderen krijgt. Met andere woorden, bijna niet te berekenen naar praktijk voorbeeld, hooguit theorische te beantwoorden.

We gaan er voor het gemak maar even vanuit dat jij het over legale downloads hebt, anders zijn alle antwoorden niet gegeven ;)