is PIM veilig? (gegevensopzoekwebsite

https://pim.bof.nl/

hier kun je opvragen wat de bedrijven allemaal van je weten. en als je wilt kunnen ze dingen verwijderen/aanpassen op verzoek
maar is dat niet zelf de strop omdoen? want zo'n website als PIM weet nadat je de gegevens ingevuld hebt wat waar ligt en waarmee je in contact bent en heeft een soort boodschappenlijstje van jou as persoon in handen die een bedrijf wel zou willen kopen.

is dit zo'n website of kan ik veilig hiermee in zee gaan (zonder gegevens verkocht te worden)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Pim wordt geïnitieerd door BOF: Bits of Freedom. Deze organisatie staat juist voor bescherming van de consument tegen allerhande digitale dreigingen en privacy schendingen
Een organisatie die mijn steun zeker krijgt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is pas een goede vraag!

Bits of Freedom is een burgerrechtenbeweging die zich inzet voor de bescherming van communicatievrijheid en privacy van internetgebruikers. Bits of Freedom doet dat door onder andere handige tools te maken die internetgebruikers zelf kunnen gebruiken om hun positie te verbeteren. Een van die projecten is PIM, de Privacy Inzage Machine.

Uit de privacy voorwaarden die ook op die website staan: "Bij het genereren van de brief wordt om de naam en adresgegevens gevraagd. PIM heeft deze gegevens nodig om je brief te kunnen genereren. De gegevens worden alleen voor dat doel gebruikt en worden na 10 minuten automatisch van de server verwijderd. De gegevens worden nergens anders voor gebruikt."

Na die tien minuten is PIM je dus alweer helemaal vergeten.

Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met Bits of Freedom op.