is het verkopen van een twitter account illegaal?

Ik ben ingegaan op een omroep om een twitter account te kopen, ze vragen €1000.00 Volgens mij is het verkopen van een habbo, facebook, hyves, twitter etc. account verboden.
Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mij ook ;)

Het beste antwoord

Officieel mag het niet, zie de gebruikersvoorwaarden van Twitter.
(volgens mij is de account niet eens bezit, alles is van Twitter)

In de praktijk lijkt het erop dat er geen actie wordt ondernemen, wat dat betreft zou het dus geen probleem zijn.

1000,- is veel en kijk wat je koopt, wordt de account eerst leeggehaald en koop je alleen de naam of koop je alles.
Daarnaast is de kans groot dat iedereen wegloopt als jij anders met de account omgaat dan de huidige eigenaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lijkt mij een interessante vraag. Maar waarom zou het verboden zijn? Net als domeinnamen op internet verkocht mogen worden kunnen allerlei andere namen natuurlijk verkocht worden. Merknamen(!) horen daar niet bij! Dit ligt al vast in de wet. Een bedrijf is zelf verantwoordelijk om hierop te letten en actie te ondernemen. Dus een twitteraccount als FordMondeo is niet zo maar te gebruiken of te verkopen. Maar FordMondeoClub als club van liefhebbers mag waarschijnlijk(?) weer wel.