Waarom werkt Google af en toe zo slecht?

Stel, je bent op zoek naar een onderwerp, en alle links die je vindt leiden naar helemaal niets. Zou daar niets aan te doen zijn? Zie bijgaand voorbeeld...

Picture for question
AWM
14 jaar geleden
in: Internet
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goede vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als je niet op dat plusje klikte, waren de links eronder wel handig? Dat plusje betekent "andere hits op deze website", dus dat je dan 10x GV krijgt is niet echt verheffend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ik snap nu pas denk ik wat je bedoelt, dat eht dode links zijn?
Dat heeft te maken met hoevaak google "vernieuwd", das alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het antwoord kan NOOIT beter zijn dan de vraag die wordt gesteld.

Het beste antwoord

Ik begrijp niet helemaal hoe dit zo kan. Soms stel je hier een vraag en is hij al vrijwel meteen vindbaar via Google, vervolgens gaat de bot kennelijk niet genoeg tekeer om verwijderde vragen ook weer tijdig op te merken.

Overigens zijn resultaten nog wel via de google cachefunctie in te zien.

Antwoord is dan toch dat het denk ik een keuze is geweest van Google om op een bepaalde manier hun spider / bot in te zetten, kennelijk is het stukje software dat zich bezighoudt met het zoeken naar verwijderde content een stuk trager dan het stukje software dat zoekt naar recent toegevoegde content.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Jawel...

Andere antwoorden (3)

Betere trefwoorden gebruiken. Of gebruik dit: http://www.google.nl/swr?q=Goeievraag&hl=nl&rlz=1T4PBEA_nlNL269NL270&swrnum=167000

Dit zien heel veel mensen niet maar het is heel handig. Als je een zoekopdracht hebt gedaan staat er helemaal onderaan: "Zoeken binnen resultaten"
Ik denk dat dit erg veel helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Heee! Handige tip! Thanx!
Hele goede vraag... Ik vermoedt dat Google in het complot zit, het geelgerandewatertorcomplot...

Als nu al die vragen van gister niet gewist waren, dan hadden we dat probleem niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google is je gewillig, want ze doen 't direct al anders.
Wat die tor betreft, hebben 't al voor je aangepast, zie afbeelding.

Zonder aanhalingstekens staat GV nu op de 9e plek en kon ik daardoor (ook na F11-gebruik even niet tonen)
en met aanhalingstekens op de 7e.

In het vervolg moet je dus bij een zoekpoging intypen:
bladibla -goeie vraag. (zie link)

Toegevoegd na 34 minuten:
(Plaatje heb ik maar verwijderd, want had geen toegevoegde waarde)