Hoe verdient twitter.com geld?

Wat is hun business model? Ik kom er nooit een advertentie tegen (wel zo rustig....).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.4K

Antwoorden (4)

Ik las laatst ergens dat Twitter geld maakt door mobiele apps. Zij hebben een soort 'aandeel' met die app makers.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bedrijven kunnen ook hun bedrijf promoten d.m.v. Trending topics.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet commercieel begonnen maar ze sloten contracten met bv. Google, Bing en Yahoo die rechten kregen om live Twitter feeds op hun sites te vertonen. Inmiddels zijn er ook promoted tweets en topics waar geld aan verdiend wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze verdienen bv hun geld aan jou. En aan alle mensen die menen dat ze voortdurend de mensheid van hun mening en gedachten op de hoogte moeten stellen. Ze bieden een podium voor de mensen die het debat niet aandurven, en daarom hun gedachtentjes de wereld insturen. En die reclame komt er toch wel, door de verbanden met google, facebook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag. Hij vraagt juist HOE verdient twitter geld aan jou, gezien het (vooralsnog) ontbreken van advertenties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voorlopig via de verbanden met google en facebook. dat is dus antwoord op de vraag: hoe? Wel goed lezen graag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat alleen "de reclame komt er toch wel, door de verbanden met google, facebook". Ten eerste staat er dus dat er nog geen reclames zijn, ten tweede zijn er helemaal geen verbanden met facebook of google.
Kun je wel vinden dat ik goed moet lezen, maar volgens mij moet u beter lezen, want u bent niet echt op de hoogte en daar komen foute antwoorden van ;)
Bereik is geld waard. Een TV zender met veel kijkers kan voor allerlei dingen geld vragen. Door het toenemen van het bereik van twitter neem de waarde van het bedrijf toe. Net als bij youtube. Je begint met alles gratis en zonder reclame. Totdat je zo groot bent dat iedereen je serieus neemt, bijvoorbeeld Nike, sony, philips en heineken. En dan ga je geld verdienen.

Als je groot genoeg bent kun je langzaam dingen toevoegen die geld kosten. Voor twitter denk ik dat het niet lang meer duurt voordat er google advertenties in je timeline verschijnen of eigen twitter advertenties aan de zijkant zoals in facebook. En natuurlijk kun je dan ook een betaalde premium account nemen die dat dan weer niet heeft. Bedrijven willen naast hun accounts natuurlijk geen advertenties van anderen. Zelfs voor 5 euro per maand zou dat met het bereik van twitter meteen een klapper zijn.

Ze stellen het natuurlijk zo lang mogelijk uit om zodoende zo snel mogelijk te blijven groeien en tot 'wasdom' te komen. Net als met drugs, geef ze het eerst gratis tot ze verslaafd zijn. Zo is youtube de grootste TV zender ter wereld geworden, facebook het grootste smoelenboek en twitter de grootste groeps-SMS vervanger, zelfs nog voor groeps SMS zelf een succes was.