Als je overstapt van Tele2 naar UPC kan je dan je e-mail adres behouden?

Ik kwam dezelfde vraag tegen, maar die is 2 jaar geleden gesteld dus misschien is het veranderd.

Ik wil overstappen van Tele2 (door verschikkelijk slechte service) naar UPC. De vraag is of mijn @zonnet.nl e-mail adres behouden kan blijven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.6K

Het beste antwoord

Ik heb zelf ook een zonnet account uit de 'gratis tijd' terwijl ik internet heb via UPC. Dat werkt nog steeds prima naast elkaar.
Zonnet is diverse keren overgenomen en volgens mij kon je in de tele2 tijd geen zonnet adressen meer aanmaken. Dat houdt dus in dat je zonnet account in principe los staat van je tele2 account. Opzeggen ban de één zou dus geen gevolgen moeten hebben voor de ander.

Let wel op dat je het account na de overgang goed instelt. De inkomende POP server moet moet de zonnet server lezen. Stel die dus in op "pop3.versatel.nl"
Mail verzenden kan alleen via je eigen provider. Stel bij HETZELFDE account dus de SMTP-server van UPC in: "smtp.upcmail.nl"

Dan gaat het allemaal werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het door de provider geleverde e-mailadres eindigt met de naam van de provider. Dat kan niet anders. Alle mail die naar watdanook@chello.nl wordt gestuurd, komt op de mailcomputers van chello terecht - zo steekt het Internet nu eenmaal in elkaar.
Ga jij naar ziggo, dan krijg je dus een nieuw adres in de vorm ietsanders@ziggo.nl .
Wil je dat niet, dan moet je nu eenmalig een eigen adres nemen. Dat kan bij Hotmail, Gmail, Yahoo, en nog een paar aanbieders. Vele zijn gratis, soms betaal je iets in ruil voor extra mogelijkheden.
Zo’n soort adres blijft bestaan, ook als jij van provider verandert.
Tenminste - zolang Hotmail, Gmail, Yahoo of waar je ook zit, hun diensten niet stopzetten. Daar moet je dan op vertrouwen.
Vertrouw je dat niet, en/of wil je een meer persoonlijk tintje geven aan je adres, dan kun je zelf een domein kopen. Een domein is dat wat achter de @ staat. Zo’n domein blijft bestaan zolang jij ervoor betaalt. Ook al gaat de tussenpersoon failliet waar je dat domein hebt gekocht, dan blijft je domein geregistreerd, en kun je, zodra de registratieperiode afloopt, dezelfde domeinnaam bij een andere tussenpersoon registreren.
Je domeinnaam is onafhankelijk van je provider en van het e-mailadres dat je provider jou geeft.
Een voorbeeld: je kunt bij een tussenpersoon het domein helemaalvanmij.nl kopen. Zit je nu bij Chello, dan laat je alle e-mail die naar ikke@helemaalvanmij.nl wordt gestuurd, automatisch doorsturen naar watdanook@chello.nl . Stap je over naar Ziggo, dan laat je de e-mail die naar ikke@helemaalvanmij.nl wordt gestuurd, doorsturen naar ietsanders@ziggo.nl .
Zo’n domein kun je kopen bij een heleboel tussenpersonen. Ik laat het aan jou over om er een te kiezen. Om je op weg te helpen: een Nederlands bedrijf is Virtual Dynamix, een goedkoop Amerikaans bedrijf is DirectNic. Zie Bronnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar genoeg heb ik ook nog steeds een zonnet adres terwijl ik nooit bij tele2 heb gezeten
Dat zonnet bestaat nog uit de tijd van gratis internet met inbelmodems
maar als je dat email adres werkelijk heb gekoppeld aan het account of wellicht heb je een tele2 adres dan verdwijnt dat denk ik wel
Als je daadwerkelijk overstapt denk ik dat deze toch verdwijnt.
maar dat is ook normaal.

Je kan beter voor een vast email een gmail of hotmail adres nemen.
Dan heb je geen last van als je overstapt van provider
Voor de rest even je kennissen op de hoogte stellen dat je
een ander adres neemt.

Toegevoegd na 22 minuten:
oh ja en alle account waarbij je zonnet adres als gebruikersnaam hebt overzetten
het is echt handiger om een gmail adres of hotmail adres te hebben dan kan je daar nu al mee beginnen nog voordat je overstapt
capthavoc