Waarom doet mijn Wifi het ineens niet meer?

Ik ben momenteel in het buitenland, waar ik draadloos internet heb. Hiermee heb ik me ook 'aangemeld' op mijn telefoon, wat een paar dagen goed is gegaan. Nu probeer ik echter al 2 dagen in te loggen, wat 'ie niet doet! Password klopt (heeft het immers al gedaan), hij geeft ook aan dat de signaalsterkte voldoende of goed is, maar toch blijft 'ie hangen op 'IP adres ophalen' en dan verbreekt 'ie weer de gehele verbinding en begint 'ie weer opnieuw. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? En vooral: hoe zorg ik ervoor dat 'ie weer werkt?

Nogmaals: ik ben in het buitenland dus kan op mijn telefoon alleen Wifi gebruiken!

Bedankt!

Toegevoegd na 44 seconden:
Voor de duidelijkheid: datzelfde internet werkt wel op mijn laptop, dus daar kan het niet aan liggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Het wil nog wel eens helpen om je wifi instellingen op je telefoon te verwijderen en daarna nog eens opnieuw aanmelden. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meest voorkomende probleem bij wifi is dat het modem [of router] niet goed kan schakelen tussen de verschillende snelheden die het ondersteund. Jouw telefoon zou bv de 'g' snelheid willen gebruiken, je laptop 'n' en op een goed moment wisselt het modem niet meer maar blijft op 'n' hangen.
Wifi apparaat uit en aanzetten en op nieuw proberen.