Hoe kan ik met hetzelfde tabblad blijven als ik aan het linken ben?

Ik zal het uitleggen.
Als ik op ‘internet Explorer’ dan begin ik natuurlijk met een tabblad.
(Ik kan met die tabbladen optie meer sites doorgaan op een internet brouwser)
Maar als ik zeg maar met maar 1 tabblad ga google’en en ik druk op een link dan wordt er automatisch een nieuwe tabblad geopend naast de 1e tabblad. En dat gebeurt iedere keer als ik opnieuw link dan komt er ook iedere keer een nieuwe tabblad. Dat was vroeger niet zo.
Maar opeens functioneert mijn computer anders. Het was eerst zelfs zo dat er helemaal een nieuwe internet Explorer werd geopend. maar toen ik dat op bepaalde optie menu veranderende werd er nu alleen maar nieuwe tabbladen geopend. Maar ik probeer op hetzelfde tabblad te blijven als ik link naar een site. Kan iemand mij (stapwijs) uitleggen hoe ik dat doe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.9K

Antwoorden (2)

Als je op het wieltje van je muis klikt, dus de middelste 'knop' ga je naar die site zonder van Google af te gaan. Je kan ook de rechterknop gebruiken de link met je muis en dan 'openen in nieuw tabblad'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je de meeste recente versie (9) van Internet Explorer gebruikt? Ga dan in de browser naar Extra > Internetopties. Open het tabblad Algemeen en klik op Instellingen. Boven het venster in het midden staat "Het volgende openen als er een nieuw tabblad wordt geopend". Klik op het venster en kies voor "Uw eerste startpagina". Klik vervolgens op OK, Toepassen en nogmaals op OK.
Dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alles gedaan volgens jouw methode. alleen ik kon het 'toepassen' knop niet indrukken zoals jouw voorbeeld ook aangeeft. mischien lukt het daarom uiteindelijk ook gewoon niet. weet jij mischien nog wat?
Pieter2011
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, hoor: die "Toepassen knop" werkt bij mij ook niet. Het vreemde is dat ik het met geen mogelijkheid voor elkaar krijg om pagina's automatisch in een nieuw tabblad te openen. De instelling moet ergens op die pagina staan, maar wáár...??!
Je zou rechtsonder (zie afbeelding) nog even kunnen klikken op "Standaardwaarden herstellen". Daarna weer 2x OK. Je moet wel, na elke nieuwe instelling, je browser opnieuw opstarten. Iets anders zou ik ook niet kunnen bedenken... Je kunt nog wel de tabbladen helemaal uitschakelen, maar dan krijg je, wanneer je op een link klikt, telkens een nieuw venster. Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Daarvoor moet je naar Extra en klik vervolgens op Internetopties. Klik op het tabblad Algemeen en klik op Instellingen in de sectie Tabbladen. Schakel het selectievakje Browsen met tabbladen inschakelen uit.
Klik tweemaal op OK. Sluit Internet Explorer en open het programma opnieuw.
Pieter2011
12 jaar geleden
En dan de allerlaatste optie die ik kan bedenken: ga naar Extra > Internetopties > tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen. Dat is een rigoureuze methode, maar dan weet je zeker dat alles weer op de oorspronkelijke instellingen staat.