Als een deel van een website een DDOS-aanval krijgt, ligt dan de hele site plat?

Ik wil eens proberen om mijn eigen website plat te leggen, gewoon voor de lol. Nou is het nadeel dat het geen .nl domein is, maar een deel van een andere site (een .tk domein en een .webklik.nl domein.) Kan ik dit doen, of krijg ik dan problemen? Wordt dan gelijk de politie/ander detective spul ingezet om mij op te sporen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik zou het niet doen. Als je een DDOS aanval uitvoert zorgt dat voor een overbelasting van de server, niet alleen van jouw site.
Het is afhankelijk van de partij die de hosting verzorgt hoe er gereageerd wordt. Je hebt kans dat je ip-adres geblokkeerd wordt en dat je dus niet meer op je eigen site kunt vanaf je eigen computer.
Als je wilt zien hoe een DDOS werkt, moet je dat doen op een systeem (fysieke computer) die van jou is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een DDOS uitvoeren betekent dat je zoveel 'aanvragen' doet naar de server, dat de server het niet meer aan kan en daarmee plat gaat. Het krijgt zoveel vragen om de website 'te serveren' dat er geen antwoord meer gegeven kan worden.

Als je dit voor je eigen site doet, die je op je eigen server thuis hebt staan, is het prima. Maar wanneer je site bij een provider staat (en dan maakt .nl of .com niet uit) dan gooi je de hele server van die provider plat! En inderdaad, dat is strafbaar.

Overigens moet je wel heel veel aanvragen per seconden uitvoeren om een server plat te gooien, maar doe het toch maar niet, je kunt jezelf in de problemen krijgen, maar ook je provider en de andere klanten van die provider, webklik dus.