Hoe kan het dat mijn internet hangt of niet wil opstarten?

Ik heb er weinig verstand van dus aub niet aankomen met moeilijke programma's die ik moet downloaden of dingen wijzigen. Maar ik heb dus vaak dat als ik internet opstart, hij al blijft hangen vóór ik nog op de startpagina ben. Ook kan ik dan niet meer afsluiten met het kruisje. Ik moet echt naar taakbeheer en dan programma beeindigen. Ik krijg dan een melding dat het programma (internet) niet reageert en er wordt naar een oplossing gezocht (die ik nu nog niet weet). Hetzelfde geldt als ik al op een pagina zit en ineens blijft hangen. Hoe kan ik dit verhelpen?? Antwoorden aub in Jip en Janneke-taal :)

Toegevoegd na 7 minuten:
PS. Mij vriend zit met zijn laptop op dezelfde verbinding (of hoe dat heet) en heeft nergens last van. Mijn virusscanner draait elke dag en ik heb geen virussen. Nou kan ik wel de hersteldatum terugzetten (jaja. dat weet ik nog wel) maar dan ben ik dus ook alle updates en alles kwijt dus dat is geen optie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (6)

Ik heb er zelf niet zo heel erg veel verstand van, maar wel dat mijn internet soms helemaal niet op wil starten. Wat dan nog wel eens wil helpen is om de modem opnieuw op te starten. Gewoon even de stekker eruit trekken en een paar minuten later er weer indoen. Dit was ook een tip van Ziggo toendertijd en dat helpt bij mij wel vaak, mits de server echt platligt.

Toegevoegd na 32 minuten:
Zie ook mijn reactie op muts52
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey Sasha,ik denk dat je de computer even naar de reparateur moet brengen om te laten opschonen.Je kunt ook het onderstaande even proberen;(schrijf dit ff op)klik op Start en klik dan op Programma en klik dan op Bureau-accessoires en klik op Systeemwerkset...klik dan op Schijfopruiming en klik verwijderen aan(het scherm geeft info door) heb je dit gedaan ga dan weer naar Start...Programma...Bureau-accessoires en klik op Schijfdefragmentatie en klik op Defragmenteren...dit kan een tijdje duren maar het scherm geeft aan als het klaar is..Na dit alles je computer opnieuw opstarten....probeer het eens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn 3 keuzes.
1. Je kunt gebruik maken van Mozilla Firefox om mee te internetten icm fasterfox.

2. De pc zit vol met spyware en daarvoor moet je dingen installeren om het te testen: Link1

3. De pc moet worden opgeschoond: Link2

Het is te veel om het hier uitgelegd te krijgen voor mij ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s. er zijn virusscanners die wel draaien, maar pas virussen detecteren als er handmatig wordt gescand.
Spyware wordt door veel virusscanners niet ontdekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil je de mogelijkheid geven
verbinding te maken zonder windows
te gebruiken.

Daarvoor is een Linux LiveCD erg handig

link 1: Distrowatch
link 2: een simpele uitleg voor Nero
link 3: download een LiveLinux CD

L1: hier vind je veel Linux distros - meestal gratis
L2: een beetje uitleg over hoe je een LiveCD maakt
L3: de LiveCD Puppy

L3: plak deze regel in de adresbalk van je browser
of laat deze downloaden door een vriend
en brand deze als mogelijk.

zodra de CD klaar is
kun je deze in je CD-tray leggen
en de PC herstarten

nadat het bureaublad verschijnt
kun je iceweasel starten en kijken of
je internet hebt.

Lukt dit niet - dan ligt het waarschijnlijk
aan hardware (netwerk-kaart) van je pc

Deze tip is niet heilig
als iemand al een goed
werkende LiveCD voor je heeft
is die te prefereren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe eens twee dingen:
1. trek je internet kabeltje er even uit en zet hem daarna er weer in

2. In je internet browser ga naar internetoptions en maak opstartpagina blank

Het lijkt n.l. wel of de opstartpagina is overgenomen. Die truc haalt zelfs MS soms uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit komt doordat je de eigenschappen van de snelkoppeling van IE hebt opgevraagd.

Ga in IE naar extra>internet opties>geavanceerd> en kies hier de optie opnieuw instellen.